Wijnreis Luxemburg

WIJNPROEVEN IN LUXEMBURG MET EEN VLEUGJE DUITSLAND

De rivier de Moezel stroomt door 3 landen: Duitsland, Luxemburg en Frankrijk en in elk land staan er op de oevers druivenstokken die een ‘andere’ wijn voortbrengen.
Luxemburg is echt een wijnland om te ontdekken. Zo dichtbij, zo anders dan bijvoorbeeld de Duitse Moezel. We laten je tijdens deze wijnreis de verschillen proeven.
Je logeert tijdens deze reis in een hotel dat je in Luxemburg eigenlijk niet verwacht. Het is modern design op de oevers van de Moezel en biedt een prachtig uitzicht en daar geniet je van want de kamers hebben een balkon en uitzicht op de wijngaarden of de rivier. De kamers zijn strak, sfeervol en voorzien van privé sanitair. Verder is er een buitenzwembad, terras, Wi-Fi en mini spa.

Dag 1
Na het inchecken in de loop van de middag is het leuk om het wijndorp Remich te verkennen, ook wel de parel van de Moezel genoemd.
’s Avonds dineer je in het restaurant van het hotel en word je gefêteerd op een mooi 4-gangen menu. De chef-kok, een dame in dit geval, kookt verfijnd met lokale producten. Er wordt bij elke gang een mooie Crémant geserveerd.

Dag 2
Na een heerlijk ontbijtje heb je een afspraak bij een mooi Luxemburgs wijnhuis waar je een uitgebreide uitleg krijgt over de wijnbouw, terroir, druivensoorten et cetera. Aansluitend proef je de diverse Luxemburgse Moselwijnen.
‘s Middags rijd je naar de andere kant van de Moezel. Je bent nu in Duitsland en ook hier maken we een afspraak voor je bij een wijndomein. Het is bijzonder om te ervaren hoe zo dicht bij elkaar de wijnen toch zo anders kunnen zijn!

Dag 3
Dit is alweer de laatste dag en na het ontbijt is het programma ten einde.

De ingrediënten:

• Twee overnachtingen in een modern design-hotel
  • Elke ochtend een lekker ontbijtje
  • Verfijnd 4-gangen diner met diverse Crémants
  • Rondleiding bij een mooi wijnhuis met uitleg en proeverij in Luxemburg
  • Rondleiding bij een mooi wijnhuis met uitleg en proeverij in Duitsland
De prijs van deze driedaagse wijnreis is op basis van een 2-persoonskamer en bedraagt € 320,- per persoon tussen zondag en vrijdag en € 345,- per persoon van vrijdag tot zondag

ERVARINGEN VAN ANDEREN

Deel je ervaring met ons

Geef een reactie

• Nelleke

Wij hebben het erg fijn gehad in Luxemburg. Het hotel was erg mooi en de omgeving ook. Omdat het weer nogal koud was, hebben wij veel rondgereden met de auto. Prachtige ritten gemaakt en de stad Luxemburg bezocht. Heerlijk gewinkeld!

De eerste twee wijnproeverijen waren informatief en gezellig. Heerlijke wijnen geproefd. De derde wijnproeverij stelde niets voor. De dame van het restaurant wist van niets en heeft ons een gratis glas wijn aangeboden. Wij hebben de Vesper Teller ingeruild voor lunch en een bedrag bijbetaald.

Het Cremant diner in het hotel was super!

• Annie & Martin

Bedankt voor je mail en ik zag dat je gebeld had. Wij zijn een dag langer gebleven in Luxemburg en zitten nog steeds in de wijnen. Nu in de Bourgogne. We hebben genoten van de wijnreis en de groep was erg gezellig. Complimenten voor jullie als organisatie en natuurlijk voor Ellen als onze gids. We verheugen ons op de reis naar Kaapstad. Het was goed om nu kennis te maken met Cazebonne en Ellen. Wel hopen we dat de groep dan niet te groot is. Volgende week zijn we weer terug en als je dat wenst, kan ik je nog bellen. Maar van deze reis hebben we genoten en dat doen we hier in de Bourgogne nog steeds.

• Roel

Ik vond het een erg leuk weekend. Behalve tijdens de heen en terugreis hebben we prachtig weer gehad. Ik was verbaasd over de kwaliteit van de witte wijnen van Luxemburg. De rode konden mij niet echt bekoren. Het hotel was zeer aangenaam en de kamers werkelijk perfect. Mijn eerste wijnreis ervaring was onveretelijk. Kortom wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.

• Tanja

we hebben weer een fijn weekend gehad. Ontzettend veel geluk met het weer. Het hotel was prima, helaas geen kamers naast elkaar gekregen, maar gelukkig zaten onze vrienden tegenover de gang dus toch dichtbij.

De rondleiding bij de hammakerij was erg interessant. Altijd een welkome afwisseling van een bezoek aan een ander soortig bedrijf dan een wijnboer. Jammer genoeg was de tijd na deze rondleiding en het eten in het hotel erg kort. We hadden hier graag meer tijd tussen gehad. Dat had ons wat meer rust gegeven. Het eten was heerlijk, ondanks dat Ellen ander gerechten had door gekregen dan we uiteindelijk werkelijk kregen.
    Het eerste bezoek van de tweede dag hebben we te voet bezocht, de afstand was hier perfect voor. We hadden gehoopt dat er nog een rondwandeling door een wijngaard op het programma stond, maar dat was helaas niet het geval.
    Het middagprogramma was ook prima. Helaas hadden we weinig tijd voor de proeverij bij de wijnboer waardoor we er in een sneltrein vaart er door heen gingen. De tijd die voor het bezoek was ingepland was te kort waar door we het gevoel kregen dat het haastig werd.
    Bus vervoer op de tweede dag is altijd erg wenselijk en zeer gezellig.
    Ook de derde dag was prima. Hier hadden we voldoende tijd en een lunch is een prettige afsluiter.

Alle bestemmingen waren goed te vinden, dankzij de navigatie. Overal werden we prima ontvangen. Nu hebben wij vooral ervaring met de Duits wijnboeren en het viel ons op dat het lijkt dat er bij de Duitse wijnboeren net iets meer uitgepakt wordt dan (in dit geval) in Luxemburg. Iets meer verzorgd en uitgebreider (waar ik zelf erg gevoelig voor ben) (bijvoorbeeld bij aankomst de staantafels met rokken klaarstaan, ipv op het moment zelf opzetten zonder aankleding, glaswerk bij buiten ontvangst ipv plastic) Maar dat kan ook alleen beleving zijn en erg persoonlijk.

De groep was aan de grote kant, met 25 ging het net. Helaas kun je met zo’n grote groep in deze drie dagen niet met iedereen contact maken. Maar wederom een gezellige groep met een paar oude bekende. Leuk om elkaar zo weer eens tegen te komen.

Al met al hebben wij en ook onze vrienden, heerlijk genoten van de wijnen in Luxemburg. Hopelijk blijven jullie reizen dicht in de buurt van Nederland houden zodat we mee kunnen blijven gaan. Tenzij de reizen in vakantieperiodes worden georganiseerd, dan kunnen ook wij (werkend in het onderwijs) een keer met Ellen een wijnstreek verder van huis bezoeken. ;o)

• Jasper

Helemaal perfect! Wij kijken alweer uit naar de reizen voor 2017!

• Jan, Marja en Jasper

Wij hebben enorm genoten van de wijnreis naar Luxemburg en zijn erg verrast door de diversiteit dat Luxemburg te bieden heeft.
    Vooral van het diner op de tweede avond hebben wij enorm genoten en overtrof dit als onze verwachtingen. Het diner op de eerste avond viel helaas voor ons iets tegen,
    Het hotel vonden wij waanzinnig en waren erg in onze nopjes met de riante kamer (suite), waar wij onze verblijf konden doorbrengen. Met een waanzinnig uitzicht op de tuin, waren wij erg tevreden!
    Ook van de verschillende wijnboeren hebben wij weer enorm kunnen genieten en hebben wij onze auto volgeladen met hun fantastische wijnen!
    Tot slot willen we jullie graag bedanken voor de goede zorgen tijdens de reis!