Zoek op land, regio of reis

×

Vliegen ...

Frequently Asked Questions

In de rubriek FAQ (Frequently Asked Questions) vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Zit je vraag er niet bij, neem dan contact met ons op, mail naar info@cazebonne.nl, stel je vraag via het contactformulier of bel 072 511 61 11

Op het ticket komt de eerste achternaam en de eerste voornaam uit jouw paspoort te staan, zonder leestekens en in hoofdletters. De naam wordt gevolgd door MR (mister/meneer), MRS (misses, mevrouw), MISS of MSTR (miss/master voor juffrouw of jongeman voor kinderen). Omdat de ruimte op het ticket beperkt is worden niet alle voor- en achternamen vermeld (bijv. bij gehuwde vrouwen alleen de meisjesnaam).

Correct is eerste officiële voornaam en bij Nederlandse dames de meisjesnaam conform paspoort ingeven als achternaam. Zorg dat je de paspoorten van alle reizigers bij de hand hebt als je gaat boeken, zo weet je zeker dat je de juiste namen en geboortedata doorgeeft. Dit voorkomt fouten en daarmee bespaar je extra kosten en moeite. Controleer de officiële schrijfwijze van je naam in je paspoort of op je identiteitskaart. Van belang is de schrijfwijze tussen de haakjes <<<>>>. Klik hier voor een voorbeeld.

De benodigde documenten hangen af van het land waarvan je vandaan komt en waar je heen gaat. Binnen Europa is een geldige identiteitskaart meestal voldoende. Voor een reis buiten Europa heb je een paspoort nodig. Voor sommige landen is een visum verplicht.

Een Nederlandse identiteitskaart is geldig voor een groot aantal landen binnen de EU. Controleer of je bestemming op de lijst op de website van de Rijksoverheid staat. Voor landen die niet op deze lijst staan, geldt dat je een paspoort moet hebben.
Let op! vanaf 1/10/2021 dient u voor Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland in bezit te zijn van een paspoort.

Voor sommige bestemmingen geldt dat een reisdocument nog een minimum aantal maanden geldig moet zijn na terugkomst. Controleer dit bij de betreffende instanties.

Voor diverse vakantiebestemmingen geldt dat een visum nodig is. Denkt u aan Rusland, de Verenigde Staten, Canada etc. etc. Controleer dit bij de betreffende instanties.

Het kan zijn dat je voor je bestemming een visum, inenting of negatieve corona test moet meenemen. Controleer dit vooraf bij de betreffende instanties.

Wegens extra drukte op de luchthavens adviseren wij al onze passagiers tijdig naar de luchthaven te gaan. Daarnaast is het van belang dat je van tevoren online incheckt. Vlieg je via Schiphol naar je (vakantie)bestemming? Kijk dan voor vertrek op de website van Schiphol voor meer (actuele) info en de (verwachte) drukte.


De openingstijden van de check-in verschilt per maatschappij. Check altijd de website van je luchtvaartmaatschappij voor een actueel advies en de openingstijden van de check-in balies. Houd er in het algemeen rekening mee dat je 2 uur van tevoren aanwezig bent voor Europese vluchten en 3 uur voor intercontinentale vluchten. Bekijk ook ruim voor je van huis vertrekt of er nog files, wegwerkzaamheden of werkzaamheden aan het spoor zijn en pas je reis naar Schiphol daarop aan. Wegens extra drukte (voornamelijk in de vakantieperiodes) door een personeelstekort adviseren wij je hier nog een uur bij op te tellen. Liever te vroeg op de luchthaven dan vakantiestress en/of een gemiste vlucht!


Als je met bagage reist, informeer dan eerst goed bij welke balie en tot uiterlijk wanneer je de bagage kunt afgeven op de luchthavens.

Voor het meenemen van ruimbagage op Europese vluchten worden over het algemeen kosten in rekening gebracht. Deze kosten variëren per luchtvaartmaatschappij, bestemming, reisdatum, boekingsklasse en of een combinatie van dit alles. Iedere luchtvaartmaatschappij hanteert andere voorwaarden voor check-in en bagage. Wij raden je daarom aan om vooraf na te gaan of het verplicht is om online in te checken, vanaf wanneer je online kunt inchecken en wat de exacte regels voor hand- en ruimbagage zijn.

Het maximale gewicht dat in de Economy class meegenomen mag worden aan handbagage is 10 kg. Afmetingen en de regels voor andere klassen kun je terugvinden op de officiële website van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Meld dit direct bij de betreffende luchtvaartmaatschappij op de luchthaven en vul een schadeformulier in (Property Irregularity Report). Volgens de algemene vervoervoorwaarden van de IATA (International Air Transport Association) moet de reiziger binnen 21 dagen nadat hij de bagage alsnog heeft ontvangen, schriftelijk een klacht indienen bij de luchtvaartmaatschappij. Als de luchtvaartmaatschappij niet of gedeeltelijk uitkeert, kunt u als reiziger eventuele schade indienen bij jouw (reis-)verzekeringsmaatschappij.

In geval van beschadigde bagage moet je binnen zeven dagen na ontvangst van de bagage een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij. Als de luchtvaartmaatschappij niet of gedeeltelijk uitkeert, kun je als reiziger eventuele schade indienen bij jouw (reis-)verzekeringsmaatschappij.

Staat uw vraag er niet tussen?

In de rubriek FAQ (Frequently Asked Questions) vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Zit je vraag er niet bij, neem dan contact met ons op, mail naar info@cazebonne.nl, stel je vraag via het contactformulier of bel 072 511 61 11

Klik hier om terug te keren naar de veel gestelde vragen pagina

Cazebonne

Style individuals B.V.
Gildestraat 1
1704 AG Heerhugowaard
NEDERLAND
Tel. 072 511 61 11
Email. info@cazebonne.nl

ANVR nr: 02022
SGR nr: 02609

Kamer van Koophandel nr. 34109283
BTW nr. NL8076.24.500.B.01.

Als u naar aanleiding van ons Privacy Statement nog vragen of opmerkingen heeft, neemt u dan contact met ons op!

©2023 Cazebonne | Style in Travel - All Rights Reserved | Reizen voor wijn- en fijnproevers