Zoek op land, regio of reis

×

Reizen...

Frequently Asked Questions

In de rubriek FAQ (Frequently Asked Questions) vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Zit je vraag er niet bij, neem dan contact met ons op, mail naar info@cazebonne.nl, stel je vraag via het contactformulier of bel 072 511 61 11

De benodigde documenten hangen af van het land waarvan je vandaan komt en waar je heen gaat. Binnen Europa is een geldige identiteitskaart meestal voldoende. Voor een reis buiten Europa heeft u een paspoort nodig. Voor sommige landen is een visum verplicht.

Een Nederlandse identiteitskaart is geldig voor een groot aantal landen binnen de EU. Controleer of je bestemming op de lijst op de website van de Rijksoverheid staat. Voor landen die niet op deze lijst staan, geldt dat je een paspoort moet hebben.
Let op! vanaf 1/10/2021 dient u voor Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland in bezit te zijn van een paspoort.

Voor sommige bestemmingen geldt dat een reisdocument nog een minimum aantal maanden geldig moet zijn na terugkomst. Controleer dit bij de betreffende instanties.

Voor diverse vakantiebestemmingen geldt dat een visum nodig is. Denkt u aan Rusland, de Verenigde Staten, Canada etc. etc. Controleer dit bij de betreffende instanties.

Op vakantie gaan is leuk, maar je wilt geen ziekten zoals hepatitis A en B, gele koorts of malaria oplopen. Helaas kan dat al tijdens een zeer kort verblijf! Daarom raden wij je aan om minstens zes weken voor vertrek na te gaan welke voorzorgsmaatregelen je moet treffen. Dit kun je doen bij de huisarts of via de GGD. Houd er rekening mee dat sommige inentingen moeten worden herhaald voordat ze effectief zijn. Nog een reden dus om je inentingen op tijd te regelen.

Veel landen verplichten de toerist tot inentingen tegen bepaalde (tropische) ziekten. Laat je je inenten, dan ontvang je een vaccinatieboekje, het 'International bewijs van inenting'. Bewaar dit goed en neem het altijd mee op reis. Sommige landen willen bij de douane bepaalde stempels in het boekje zien. Bewaar het daarom in je handbagage. Ook kan het nodig zijn voor het aanvragen van een visum. Bovendien is het voor jezelf een handig overzicht van je vaccinatiestatus.

Indien de volledige betaling bij ons binnen is, worden de reisbescheiden ca. 2 weken voor vertrek voor je klaar gezet op jouw persoonlijke boeking inzienpagina. Daarnaast ontvang je van ons een mail met de vouchers en reisinformatie.

Plannen veranderen, soms kun je niet meer op een bepaald moment op reis. Je kunt in dit geval je reis annuleren, gedeeltelijk annuleren, iemand anders laten meereizen of de reis wijzigen/omboeken.

Annuleren
Wanneer je je reis wilt annuleren, dan moeten wij helaas annuleringskosten berekenen conform de ANVR reisvoorwaarden en de aanvullende touroperator voorwaarden. Een annulering kan uitsluitend per email, door de hoofdboeker, worden gecommuniceerd onder vermelding van jouw reserveringsnummer.

Deelannulering
Er is sprake van een deelannulering indien een reiziger uit je reisgezelschap zijn overeenkomst voor een gezamenlijke reis annuleert en de overige reizigers wel gebruik maken van de reisovereenkomst. Voor deelannuleringen worden tevens de ANVR reisvoorwaarden gehanteerd en de aanvullende touroperator voorwaarden.

(Deel)Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag. Je ontvangt zo spoedig mogelijk de bevestiging van je (deel)annulering.

In de plaats stelling
Je kunt ons verzoeken om je plaats door een ander te laten vervangen. De nieuwe reiziger moet voldoen aan dezelfde eisen en je dient het verzoek uiterlijk 7 kalenderdagen vóór vertrek per email aan te vragen. Er zijn kosten van toepassing.

Wijzigen/omboeken
Wijzigingen zijn in principe mogelijk zijn tot 28 dagen voor vertrek ad € 50,- per boeking. Daarnaast worden de (eventuele) kosten van betrokken dienstverleners in rekening gebracht. Het kan dus zijn dat je naast de wijzigingskosten ook de meerprijs dient te voldoen.

Meer details lees je in de algemene voorwaarden.

Wegens extra drukte op de luchthavens adviseren wij al onze passagiers tijdig naar de luchthaven te gaan. Daarnaast is het van belang dat je van tevoren online incheckt. Vliegt je via Schiphol naar je (vakantie)bestemming? Kijk dan voor vertrek op de website van Schiphol voor meer (actuele) info en de (verwachte) drukte.


De openingstijden van de check-in verschilt per maatschappij. Check altijd de website van je luchtvaartmaatschappij voor een actueel advies en de openingstijden van de check-in balies. Houd er in het algemeen rekening mee dat je 2 uur van tevoren aanwezig bent voor Europese vluchten en 3 uur voor intercontinentale vluchten. Bekijk ook ruim voor je van huis vertrekt of er nog files, wegwerkzaamheden of werkzaamheden aan het spoor zijn en pas je reis naar Schiphol daarop aan. Wegens extra drukte (voornamelijk tijdens de vakantieperiodes) door een personeelstekort adviseren wij je hier nog een uur bij op te tellen. Liever te vroeg op de luchthaven dan vakantiestress en/of een gemiste vlucht!


Als je met bagage reist, informeer dan eerst goed bij welke balie en tot uiterlijk wanneer je de bagage kunt afgeven op de luchthavens.

Meld dit direct bij de betreffende luchtvaartmaatschappij op de luchthaven en vul een schadeformulier in (Property Irregularity Report). Volgens de algemene vervoervoorwaarden van de IATA (International Air Transport Association) moet de reiziger binnen 21 dagen nadat hij de bagage alsnog heeft ontvangen, schriftelijk een klacht indienen bij de luchtvaartmaatschappij. Als de luchtvaartmaatschappij niet of gedeeltelijk uitkeert, kun je als reiziger eventuele schade indienen bij jouw (reis-)verzekeringsmaatschappij.

In geval van beschadigde bagage moet je binnen zeven dagen na ontvangst van de bagage een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij. Als de luchtvaartmaatschappij niet of gedeeltelijk uitkeert, kun je als reiziger eventuele schade indienen bij jouw (reis-)verzekeringsmaatschappij.

Klacht voor of na de reis?
Ondanks de vele inspanningen die wij leveren om onze klanten een zorgeloze en kwalitatieve reis aan te bieden kan natuurlijk altijd iets misgaan. Mocht dit gebeuren, laat het ons vooral weten. Negatieve ervaringen willen wij natuurlijk voorkomen en wij zullen dan ook onze maatregelen treffen zodat we onze reputatie als hoog gekwalificeerde reisorganisatie kunnen behouden. Een klacht over de dienstverlening van Style in Travel kun je altijd bij ons melden. Via het contactformulier, per mail, per brief of telefonisch, + 31 (0)72 511 61 11

Klacht tijdens de reis?
De talloze combinatiemogelijkheden die ons programma je bied, maken het niet mogelijk op elke bestemming een host(ess) te stationeren. Wij worden daarom ter plaatse vertegenwoordigd door zorgvuldig geselecteerde lokale agenten.

Mochten er zich tijdens je verblijf problemen omtrent de door jou geboekte accommodatie(s) voordoen, dan dien je contact op te nemen met de desbetreffende lokale agent of met ons kantoor in Nederland zodat onze collega`s in overleg met jou hiervoor een passende oplossing kunnen zoeken. Als de klacht na het aanspreken van alle bovenstaande personen/organisaties niet wordt opgelost, vul dan ter plaatse een klachtenformulier in en stuur dit met een begeleidende brief naar ons toe. Indien je niet ter plaatse melding maakt van eventuele klachten dan kunnen wij deze niet voor je oplossen en kun je achteraf in Nederland geen beroep doen op enige vergoeding of restitutie.

Geschillencommissie reizen
Als je klacht niet (tijdig) tot tevredenheid is opgelost of als ter zake geen genoegdoening is verschaft, kun je tot uiterlijk drie maanden na afloop van je reis het geschil schriftelijk voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Voor meer informatie zie www.sgc.nl.

Staat je vraag er niet tussen?

In de rubriek FAQ (Frequently Asked Questions) vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Zit je vraag er niet bij, neem dan contact met ons op, mail naar info@cazebonne.nl, stel je vraag via het contactformulier of bel 072 511 61 11

Klik hier om terug te keren naar de veel gestelde vragen pagina

Cazebonne

Style individuals B.V.
Gildestraat 1
1704 AG Heerhugowaard
NEDERLAND
Tel. 072 511 61 11
Email. info@cazebonne.nl

ANVR nr: 02022
SGR nr: 02609

Kamer van Koophandel nr. 34109283
BTW nr. NL8076.24.500.B.01.

Als u naar aanleiding van ons Privacy Statement nog vragen of opmerkingen heeft, neemt u dan contact met ons op!

©2023 Cazebonne | Style in Travel - All Rights Reserved | Reizen voor wijn- en fijnproevers