"Het Paradijs van Duitsland zeggen ze en daar hebben ze wel een punt."

DE VERLEIDING VAN DE PFALZ

De Pfalz wordt wel het paradijs of Toscane van Duitsland genoemd want naast druiven groeien hier vijgen, amandelen en citroenen en de zon schijnt bijna 2000 uur per jaar. Een verleidelijk, bijna Mediterraans klimaat en dat proef je terug in de wijnen!

De weg die hier tussen de wijngaarden doorslingert noemt men niet voor niets ‘Weinstraβe’. Je komt daarbij door de mooiste wijndorpjes.

Dag 1
De reis begint in de omgeving van Niederhorbach waar je in een sfeervol wijnhotel logeert. Op de eerste dag heb je in de middag een afspraak bij een gerenommeerd wijnhuis zodat je direct kennis maakt met de Pfalzer wijnen. ’s Avonds wordt er een 3-gangen welkomstdiner geserveerd waar je zelf de wijn bij uitkiest.

Dag 2
Na het ontbijt kun je op eigen gelegenheid door dit mooie gebied toeren. Onze tips zijn: wandel even naar de Wachtenburg om van het fantastische uitzicht te genieten en bezoek in ieder geval de romantische dorpen Freinsheim en Deidesheim.
Aan het einde van de middag staat er een bezoek bij een wijnboer in het zuiden van de Pfalz op het programma. Hier hoor en proef je meer van de Pfalzerwijnen.
’s Avonds word je ontvangen met een glaasje Sekt en geniet je van een mooi 3-gangen wijn-spijsdiner.

Dag 3
Na het ontbijt zit het er helaas op. Voor de liefhebbers raden we – voor je vertrekt naar Nederland – nog een bezoekje aan het wijn- en sektstadje Wachenheim aan.

De ingrediënten:

• Twee overnachtingen in een 2-persoonskamer in een sfeervol wijnhotel
  • ’s Ochtends staat er een mooi ontbijtbuffet voor je klaar
  • Eén 3-gangen welkomstdiner exclusief wijn
  • Eén 3-gangen wijn-spijsdiner met een gaasje Sekt vooraf en inclusief bijpassende wijn en koffie
  • Twee bezoeken aan wijnhuizen met proeverij
De prijs van deze driedaagse wijnreis is op basis van een 2-persoonskamer en bedraagt € 355,- per persoon.

ERVARINGEN VAN ANDEREN

Deel je ervaring met ons

Geef een reactie

• Pascale

Gisteren zaten we op een verjaardag reclame voor je te maken en te vertellen hoe goed je ons geholpen hebt toen het even niet liep zoals verwacht.
    We willen je enorm bedanken voor de wijze waarop het gelopen is en de wijze van afhandeling, we zijn er erg tevreden over. Het hotel waar we uiteindelijk naar toe zijn gegaan was ook echt een aanrader en zou zo passen in een cazebonne reis. We hebben enorm genoten.
    Nogmaals bedankt en tot een volgende boeking.

• Rob

Onze reis naar de Pfalz was heerlijk! Prachtig gebied en we hadden heerlijk weer.
    Het hotel was prima. We hadden een kamer met een enorm balkon en mooi uitzicht. Fijne kamers. Bij het ontbijt is het een beetje proppen bij het buffet maar het eten is prima.
    De eerste proeverij was erg leuk. We zijn enorm hartelijk verwelkomd door de eigenares die bijzonder royaal schonk, heel leuk kon vertellen, een leuke rondleiding gaf en ruim de tijd nam. Uiteraard zijn we daar met heel wat flessen wijn in de auto vandaan gereden. Maikammer was als dorp sowieso erg de moeite waard. Veel verschillende weinguts. We hebben er heerlijk geluncht. Leuk is dat ze daar ook een wijnverkoop en –proeverij hebben.
    Het eten in het Culinarium is niet zo bijzonder. Ondanks de persoonlijke menukaarten en de lieve bediening viel het eten wat tegen. Maar desondanks een erg fijne avond gehad op het terras.
    De wandeling en proeverij bij Fritz was qua opzet heel erg leuk. Alles is prima verzorgd en het is interessant om door de wijngaarden te lopen en het weingut te zien. Alles is wel wat grootschalig (de rondleiding was met ongeveer 16 mensen) en daardoor minder persoonlijk. Het diner daarentegen was grandioos! We mochten a la carte kiezen ondanks dat het diner van tevoren was betaald door jullie. En er waren bijpassende wijnen. Lieve bediening, zalig terras en we hebben er een geweldig leuke avond gehad.

Samenvattend: Alles wat jullie hadden geregeld, was prima in orde en tot in de puntjes verzorgd. We hebben erg genoten en het kan niet lang meer duren voordat we weer bij jullie aankloppen voor een volgende reis!

Bedankt voor al jullie goede zorgen en tot een volgende keer,