ONTDEK DE DOUROVALLEI

De Dourovallei, ten oosten van de historische stad Porto, is onbetwist een van ’s werelds mooiste wijngebieden. Het zilveren lint van de Dourorivier draait zich vanaf Porto langs de steeds steiler wordende hellingen. Dit levert een spectaculair landschap op!

De meeste mensen denken aan Port in deze regio maar sinds een jaar of 10 worden hier prachtige rode en witte kwaliteitswijnen gemaakt. Tijdens dit arrangement maak je kennis met port en de rode en witte wijnen en geniet je zowel van de authentieke als de moderne keuken.

Dag 1
Op donderdag, de dag van aankomst, word je in de middag verwacht in een historische quinta die centraal in de Dourovallei gelegen is. Het is een kwalitatief hoogstaand wijnhuis uit de 18e eeuw, smaakvol gerenoveerd. Hier worden heerlijke tafel- en portwijnen gemaakt van zeer hoog niveau en er zijn een 15-tal smaakvolle, ruime en uiterst comfortabele kamers. De quinta heeft ook een uitstekend eigen restaurant. Er zijn prachtige terrassen, een fijn zwembad en mooie wandelroutes over het landgoed uitgezet. Daarna wordt er een diner geserveerd, bereid volgens de goede rustieke traditie en begeleid door de tafel- en portwijnen van dit wijnhuis.

Dag 2
Vrijdag, na het ontbijt, bezoek je een historisch wijnhuis met wellicht de meest spectaculaire ligging van alle Porto-quintas. Hier worden wijnen gemaakt die tot de wereldtop behoren en prachtige vintage-ports. Na de rondleiding wordt er een lunch geserveerd en proef je een uitgelezen selectie tafel- en portwijnen.
’s Middags ben je vrij om nog even in de streek rond te kijken of te relaxen bij het hotel. Kunstliefhebbers raden we aan de prachtige barokstad Lamego te bezoeken. Vanavond ben je vrij om zelf een restaurant uit te kiezen.

Dag 3
Zaterdag bezoek je wederom een top wijnhuis bij het plaatsje Regua. Dit is een prachtige, 18e eeuwse quinta die recent helemaal gerenoveerd is. Hier worden mooie kwaliteitswijnen gemaakt. Allereerst laten ze je de quinta zien en aansluitend krijg je een uitgebreide proeverij en lunch met een aantal van deze mooie wijnen.
’s Middags heb je weer de tijd aan jezelf en ’s avonds dineer je in een modern restaurant aan de oever van de Douro. Hier worden traditionele gerechten op innovatieve wijze veranderd en aangepast aan de moderne, verfijnde keuken. De chef hier is een nationaal bekende beroemdheid.

Dag 4
Zondag, na het ontbijt, is deze wijn- en portreis ten einde maar verlengen met bijvoorbeeld een paar nachtjes Porto is natuurlijk altijd mogelijk!

De ingrediënten:

• Drie overnachtingen op een quinta
  • Elke ochtend een smaakvol ontbijt
  • Rondleiding met proeverij bij een Douro wijnhuis
  • Diner bij Douro wijnhuis, inclusief wijn
  • Twee rondleidingen bij een Douro wijnhuis met proeverij en lunch inclusief wijn
  • Eén uitgebreid diner in een restaurant, inclusief wijn
De prijs voor deze vierdaagse wijnreis is gebaseerd op 4 personen en een 2-persoonskamer en bedraagt € 645,- per persoon. De prijs op basis van 2 personen en een 2-persoonskamer bedraagt € 675,- per persoon.

ERVARINGEN VAN ANDEREN

Deel je ervaring met ons

Geef een reactie

• Suzanne

Het was weer enorm genieten deze reis!
    Bedankt voor alle goede zorgen!

• Linda en Pim

Nogmaals bedankt voor het regelen van deze reis. Het was geweldig! Wat een fijne adressen hebben jullie voor ons uitgezocht. De hotels waren beide heel goed, met super vriendelijk en gastvrij personeel. Ook de sfeer/uitstraling past perfect bij wat we verwachten van een verwenreis. Het restaurant van de Quinta is geweldig!

De bezochte quinta’s waren ook heel goed. Bij beide werden we met veel enthousiasme ontvangen. De medewerkers vertellen vol passie. Het verschil tussen de twee was ook heel mooi omdat het elkaar echt aanvulde. De lunch was heerlijk! De vriendelijke kokkin heeft heerlijk gekookt. Een authentieke, smakelijke Portugese maaltijd. En de verfijnde keuken bij het restaurant heeft ons verrast. Wat een feestje!

Door een kleine vertraging bij Ryanair waren we te laat voor de rondleiding bij de Quinta op de eerste dag maar dat werd direct aangepast door ons om te boeken naar de volgende dag.

Nogmaals dank! We zullen deze reis zeker aanbevelen bij anderen.

• Ger & Lucie

Het was een onvergetelijke reis waarvan wij beiden volop hebben kunnen genieten.
    Wij waren al eerder in Porto en dus al een beetje kunnen genieten van de schoonheid van de Douro. Maar deze kant van de Douro was werkelijk adembenemend. Temeer daar de route goed gepland was. De weg naar ons eerste hotel was mooi maar doodeng om er te rijden..zo smal..zo steil..zoveel bochten..!! Dorst niet naar beneden te kijken en waren blij dat we er waren! Harder dan 20/30km hebben we niet durven rijden!!
    Andere bezienswaardigheden hebben we dan ook maar met de taxi bezocht zodat wij wat meer ontspannen aankwamen.
    Het verblijf was trouwens uitstekend! Goed verzorgd, adembenemend uitzicht, rust en prima eten met mooie tafel-en portwijnen.
    De volgende dag was onze rondleiding en lunch bij hoogst gelegen quinta wel de meest bijzondere.
    Perfect engels sprekende gastvrouw in een leuk klein gezelschap, een geweldige ontvangst, mooie rondleiding en aansluitend een heerlijke lunch met weer de meest fantastische wijnen..klasse!!
    Het bezoek aan de Quinta in Regua vonden wij iets minder maar we waren natuurlijk al teveel verwend met de twee andere quinta’s!
    Het diner ’s avonds in het restaurant aan het water was trouwens super! Het eten was top en de ligging van het restaurant op de Douro geweldig. Een absolute aanrader!!
    Onze voortreffelijke reis verzorgd door Cazebonne was voorbij maar wij hebben er zelf een paar dagen aangeplakt. Wij hebben de plaatsen Ponte de Lima, Melgaco en Alvarinho nog bezocht.
    Een fijne ervaring rijker en wij hopen zeker in de naaste toekomst nogmaals van jullie verzorging gebruik te zullen maken.

• Hans

We hebben vier geweldige dagen gehad in de Douro vallei!
    Het hotel was fantastisch (wat een gastvrouw, Maria!) en ook de bezochte wijn/porthuizen waren heel gastvrij en zeer de moeite waard. Alles was tot in de puntjes verzorgd. Het is best lastig om te bepalen wat nu het hoogtepunt was, maar het diner op zaterdagavond was werkelijk super. We zijn best wat gewend, maar de kwaliteit van het eten en de geboden service in dit restaurant kom je maar weinig tegen. Subliem!
    Uiteraard zat het mee met het weer en in dit jaargetijde is de natuur op zijn mooist. De laatste dag zijn we in Porto geweest en om een uur of negen zaten we weer in het vliegtuig. Alles bij elkaar was het dus zeer geslaagd.

Dank voor de goede organisatie. Dit smaakt naar meer!