Zoek op land, regio of reis

×

Algemene voorwaarden...

Algemene voorwaarden

Cazebonne bied je kwaliteit, service en zekerheid. Style Individuals B.V. (KvK nr. 34109283) en Style Groups & Incentives B.V. (KvK nr. 66423325 ) zijn aangesloten bij de ANVR, bij het SGR en bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Op al onze reizen zijn dan ook de aangeboden onder het beding dat de ANVR-Consumentenvoorwaarden aangevuld met de (aanvulllende) touroperator reisvoorwaarden van Style in Travel. Hieronder vindt u alle informatie en voorwaarden.

Klik hieronder om de voorwaarden te openen/sluiten:

Style Individuals B.V. (KvK nr. 34109283) en Style Groups & Incentives B.V. (KvK nr. 66423325 ) zijn aangesloten bij de ANVR. De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en informatie daarover. De reizen op deze website worden aangeboden onder de ANVR-Reizigersvoorwaarden (Reis- en/of Boekingsvoorwaarden en/of Gekoppeld Reisarrangement-voorwaarden) die van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is.

Klik hier voor het lezen en opslaan van de ANVR-Reizigersvoorwaarden en overige belangrijke informatie. Op het boekingsformulier moet je aanvinken dat je kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de ANVR-Reizigersvoorwaarden (Reisvoorwaarden en/of Boekingsvoorwaarden en/of Gekoppeld Reisarrangement-voorwaarden) en overige ANVR-informatie. Bekijk de ANVR-brochure voor meer informatie.

Voor meer informatie over de ANVR zie www.anvr.nl

Alle merken van Style Individuals B.V. (KvK nr. 34109283) zijn aangesloten bij de brancheorganisatie ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen). De ANVR hanteert strikte normen voor het lidmaatschap en waarborgt hiermee het kwaliteitsniveau van haar leden. De reis- en boekingsvoorwaarden die ANVR-leden hanteren zijn overeengekomen met de Consumentenbond. Voor meer informatie over de ANVR verwijzen wij je graag door naar www.anvr.nl

De reizen worden aangeboden onder het beding dat de ANVR-Consumentenvoorwaarden van toepassing zijn op alle aanbiedingen tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Klik hier voor het lezen en opslaan van de ANVR-Consumentenvoorwaarden en overige belangrijke informatie. Zodra je bij ons boekt, stem je in met deze voorwaarden.

Style individuals B.V. hanteert de ANVR-reisvoorwaarden' echter voor wat betreft de (aan)betaling, annulering, klachten, herroeping & reisbescheiden gelden aanvullende voorwaarden. Deze algemene voorwaarden gelden in aanvulling op de ANVR- Consumentenvoorwaarden. Zodra je bij ons boekt, stem je in met deze aanvullende reisvoorwaarden die hieronder vermeld staan.

1-Persoonskamer hotels:
Voor veel hotels geldt dat 1-persoonskamers schaars zijn. Ondanks dat je voor dit kamertype een toeslag dient te betalen, is de kamer vaak iets minder van kwaliteit qua grootte, ligging en/of faciliteiten dan een 2-persoonskamer. Dit is helaas een internationaal gegeven, waarop wij geen invloed hebben. Ook indien je boekt voor een zogenaamde 1-3 persoonskamer bestaat de mogelijkheid dat je, als je alleen reist, ter plaatse een 1-persoonskamer krijgt.

2/3/4-Persoonskamers hotels:
Boek je één kamer met drie of vier personen, dan verblijf je veelal in een 2-persoonskamer waarin een extra bed (opklapbed, bedbank of bijzetbed) is geplaatst. Houdt er rekening mee dat het comfort van een extra bed veelal minder is dan van de overige bedden. De loop- en leefruimte wordt hierdoor beperkt. Om computertechnische redenen kan er een 3- of 4- persoonskamer op jouw voucher staan, terwijl je met 2 personen heeft gereserveerd, dan zal je ter plaatse toch een 2-persoonskamer krijgen.

(Aan)betaling:
- Bij het tot stand komen van de overeenkomst dient een aanbetaling van tenminste 15% van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan. Aanvullend hierop heeft Style Individuals B.V. de mogelijkheid voor reissegmenten die alleen middels vooruitbetaling vast te leggen zijn hogere aanbetalingspercentages te hanteren. Voor vluchten gelden afwijkende voorwaarden, bij annulering en/of wijziging worden de volledige kosten doorbelast. Indien er bijzondere diensten worden aangeboden zoals speciaal aangevraagde accommodaties, overtochten, huur van motorboten of zeiljachten, treintickets, lokale gidsen, entreekaarten, bezoek aan culturele- of sportevenementen of een groepsreis betreft, kunnen voor dat vervoer c.q. die bijzondere diensten en groepsreis afwijkende annuleringsbepalingen gelden. In dergelijke gevallen van afwijkende aanbetalingscondities dien je ook rekening te houden met afwijkende annuleringscondities.
- Voor boekingen gemaakt via Derde partijen / Reisdeal aanbieders gelden afwijkende voorwaarden qua aanbetaling en annuleringen. Bij bevestiging van uw reis door Style in Travel / Style individuals B.V. dient de volledige reissom direct voldaan te worden; Tevens dient u ook rekening te houden met afwijkende annuleringscondities. Een eventueel reeds gemaakte aanbetaling via websites van Derde partijen staat los van de (aan)betaling die de touroperator na boeking vraagt. Boekingen gemaakt via Derde partijen / Reisdeal aanbieders zijn in geval van wijziging en/of annulering non refundable.
- Het restant van de reissom moet uiterlijk zes weken vóór de vertrekdag in het bezit zijn van de reisorganisator.
- Indien de overeenkomst binnen zes weken vóór de dag van vertrek tot stand komt moet terstond de gehele reissom worden voldaan .
- Indien er speciale afspraken gemaakt zijn m.b.t. de termijn van de (aan)betaling en dit termijn overschreden wordt kunnen de kosten die hieruit voortvloeien aan je worden doorbelast. Lijndienst tickets dienen veelal binnen 24 uur geprint te worden, indien wij binnen dit termijn de betaling niet ontvangen hebben zijn wij genoodzaakt de tickets opnieuw in te boeken tegen het dan geldende tarief; de meerkosten worden in dit geval aan je doorbelast wegens het in gebreke blijven van de (aan)betalingscondities.
-Als je niet tijdig heeft betaald, ontvangt u een kosteloze betalingsherinnering, waarin u een termijn van veertien kalenderdagen wordt gegeven om de betaling alsnog te voldoen. Indien betaling ook dan uitblijft, wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim. Style in Travel heeft het recht om de daarvoor verschuldigde annuleringskosten in rekening te brengen. In dat geval zijn de Annuleringsbepalingen zoals in onze reisvoorwaarden geformuleerd van toepassing en worden de reeds betaalde gelden met de annuleringsgelden verrekend.

Aanbiedingen:
Voor een groot aantal accommodaties kunnen wij je aantrekkelijke voordelen bieden, zoals 55+ korting, 7=6 voordeel of 4e nacht gratis. Bij 7=6 voordeel geldt dat je 7 nachten boekt en er slechts 6 hoeft af te rekenen. Bij 4e nacht gratis geldt dat je 4 nachten boekt en er slechts 3 hoeft af te rekenen. Het voordeel wordt altijd berekend over de laagste nachtprijzen en is niet geldig over toeslagen als 1-persoonkamers, gedurende beurzen en/of feestdagen, etc. Bij de beschrijving vindt je terug welke voordelen van toepassing zijn. Alle nachten moeten binnen de genoemde periode vallen. De korting is in de meeste gevallen in de reissom verwerkt. Indien dit niet het geval is, wordt jouw korting in de definitieve prijsberekening verwerkt. Heeft je eenmaal een vakantie geboekt dan kunnen wij je helaas niet in aanmerking laten komen voor een aanbieding die geldt bij nieuwe boekingen.

Aankomst- en vertrektijd:
Volgens internationale regels is op de aankomst dag jouw accommodatie vanaf ca. 16.00 uur beschikbaar. Op de vertrek dag dien je jouw accommodatie in de regel 's morgens voor 10.00 uur te verlaten. Kan je niet tijdig (voor 18.00 uur) in uw accommodatie zijn, is het belangrijk de accommodatiehouder hiervan op de hoogte te stellen. Het telefoonnummer vindt je in jouw reisbescheiden. Indien je op de vertrekdag langer gebruik wilt maken van de kamer dien je dit ter plaatse met de receptie/verhuurder te regelen. Style in Travel aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de prijs en beschikbaarheid en is niet aansprakelijk voor de gevolgen van direct gemaakte afspraken met de accommodatie. Rond de kerstperiode en de jaarwisseling gelden veelal andere aankomst- en vertrekdagen.

Aansprakelijkheid:
Degene die een reis boekt voor (ook) andere deelnemers is hoofdelijk aansprakelijk voor alle anderen die hij/zij aanmeldt. Ten aanzien van minderjarige reizigers moet worden aangetoond dat ouders/voogden toestemming hebben gegeven. Daarnaast is het op sommige bestemmingen niet toegestaan om alleen met minderjarige reizigers een kamer te reserveren.

Aansprakelijkheid t.a.v. de accommodatie:
De reiziger dient de accommodatie te gebruiken waarvoor deze bestemd is. De reiziger is te allen tijde aansprakelijk voor verlies en/of schade aan de accommodatie en/of inventaris, ongeacht of deze schade en/of verlies het gevolg is van nalatigheid of daden van hemzelf of derden. Bij ernstige misdragingen kan de reisleiding en/of accommodatieverschaffer genoodzaakt zijn passende maatregelen te nemen. Voor deze maatregelen en de eventueel daaruit voortvloeiende kosten kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Afbeelding van kamers:
De afgebeelde foto's van kamerinterieurs zijn bedoeld om je een algemene indruk te geven wat u in de accommodatie kunt verwachten. In sommige accommodaties hebben de kamers echter verschillende kleurstellingen, inrichting, uitzicht, etc. alsmede diverse categorieën waarbij niet altijd de laagste categorie is afgebeeld. Vooral bij historische gebouwen kan het voorkomen dat de kamers, ondanks dat deze in de zelfde categrie vallen, erg van elkaar afwijken qua grote, inrichting en/of uitzicht.

Afstanden:
De in de reisvoorstellen of website vermelde afstanden tot het centrum, bezienswaardigheden, het strand, de skilift, pistes, etc. zijn altijd hemelsbreed gemeten. Dit houdt niet in dat de afstand te voet of per auto hiermee overeenkomt. Soms is het noodzakelijk te klimmen of af te dalen via trappen of schuine paden/wegen om het doel te bereiken. Openbare voorzieningen worden onderhouden door lokale overheden: voor de onderhoudsstaat van deze voorzieningen kunnen wij dan ook geen verantwoordelijkheid op ons nemen. Tevens kan het zijn dat rijafstanden anders zijn dan vermeld indien je besluit onderweg bezienswaardigheden te bezoeken.

Airconditioning/Verwarming:
Airconditioning en verwarming worden vaak centraal geregeld. Dit geldt voor zowel de hoogte van de temperatuur alsmede voor de operationele tijden. Ze zijn vaak slechts gedurende een aantal maanden operationeel. Tevens worden deze vaak gedurende een aantal uren ingeschakeld. Soms kan airconditioning tegen een toeslag worden geregeld. De kosten dienen ter plaatse te worden voldaan. Indien over de airconditioning of verwarming vragen en/of problemen zijn, dien je deze zelf ter plaatse of via de reisleiding op te lossen. Wij aanvaarden hiervoor geen aansprakelijkheid.

ANWB Reisinformatie: handige tips voor onderweg!
Hoe zit het eigenlijk met de maximumsnelheid in jouw vakantieland? Is het toegestaan om een navigatiesysteem met flitspaalsignalering te gebruiken? Wat zijn de filegevoelige routes? Dat zijn zomaar vragen die beantwoord worden op www.anwb.nl/vakantie/reisinformatie. Je kan hier zelf jouw persoonlijke boekje samenstellen met praktische reisinformatie.

Autohuur:
Indien je een auto huurt, rekent de autoverhuurder erop dat je beschikt over een geldige, internationaal geaccepteerde, creditcard om de eventuele extra's of de nog te vullen tank mee af te kunnen rekenen. Je krijgt de auto niet mee zonder creditcard! Houdt er rekening mee dat de naam op de creditcard moet overeenkomen met de naam van de door jou opgegeven eerste bestuurder. Zorg je er tevens voor dat het limiet op uw creditcard toereikend is om de borg en eventuele uitgaven tijdens de reis te voldoen. Ter plaatse kan je met de autoverhuurder nog een aantal extra zaken overeenkomen zoals bijv. volledige afkoop eigen risico, kosten extra bestuurder, huur kinderzitje of huur van een navigatiesysteem. Let bij het tekenen van het autohuurcontract goed op het bedrag waar je voor tekent. Dit bedrag staat voor de lokale extra's die je ter plaatse afsluit en die dus van jouw creditcard zullen worden afgeschreven. Indien hier kosten op staan waar je het niet mee eens bent, bijvoorbeeld een verzekering die je niet had willen hebben, dan dien je dit direct bij de medewerker van het autoverhuurbedrijf aan te geven voordat je tekent. Achteraf kunnen deze extra kosten niet meer gerestitueerd worden.

Badkamer:
De inrichting is vaak niet zoals je thuis gewend bent: in de badkamers is het niet altijd mogelijk een douchekop op te hangen en soms ontbreekt het douchegordijn of is het door kalk en zeep aangetast. Door de invloed van geringe ventilatie, vocht, zeep, shampoo e.d. kan het voorkomen dat er zwarte plekken ontstaan. Style in Travel is hiervoor niet verantwoordelijk.

Bagage:
Het gewicht alsook de afmetingen van jouw ruim- en handbagage zijn bij vliegreizen gelimiteerd. Aangezien de afmeting en het gewicht afhankelijk is van jouw bestemming en de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt adviseren wij je vóór vertrek de voorwaarden nauwkeurig te controleren. Bij diverse luchtvaartmaatschappijen (o.a. KLM en Transavia) naar met name Europese bestemmingen geldt een toeslag indien je ruimbagage wilt meenemen. Voor het meenemen van uitzonderlijke bagage, zoals een skiuitrusting, golftas, duikuitrusting, e.d. gelden per maatschappij andere toeslagen en voorwaarden die in de brochure of op de website staan vermeld bij de informatie van de betreffende luchtvaartmaatschappij. Wij adviseren je jouw naam en mobiele telefoonnummer zowel aan de binnenkant als op de buitenkant van jouw bagage te vermelden. Style in Travel is niet verantwoordelijk voor het zoekraken van bagage; In dergelijke gevallen kunnen wij slechts bemiddelen.

Balkon:
Ondanks het feit dat vele kamers over een balkon beschikken en hiervoor een toeslag dient te worden betaald, kan het voorkomen dat de balkons te weinig ruimte bieden om hier uitgestrekt op te liggen/zonnen. Voor de grootte van de balkons kunnen wij geen verantwoordelijkheid aanvaarden omdat deze sterk kunnen verschillen.

Bedden:
Bedden en matrassen kunnen kwalitatief minder zijn dan je thuis gewend bent. Ook zijn de bedden en matrassen veelal niet langer dan 1,90m. De 2-persoonsmatrassen kunnen bestaan uit een groot matras of twee enkele matrassen. Hier hebben we geen invloed op.

Beperkingen:
Het is de plicht van de reiziger om de reisorganisator volledig te informeren over eventuele beperkingen van hemzelf dan wel van zijn medereizigers, en voorts wat dientengevolge exact wordt verlangd inzake de verzorging en het onderkomen tijdens een reis. Doet de reiziger dat niet of maar ten dele, dan kan de reisorganisator bij het uitvoeren van de reis onvoldoende rekening houden met de beperkingen en voor problemen die hieruit ontstaan niet aansprakelijk gesteld worden.

(Aan)betaling:
- Bij het tot stand komen van de overeenkomst dient een aanbetaling van tenminste 15% van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan. Aanvullend hierop heeft Style Individuals B.V. de mogelijkheid voor reissegmenten die alleen middels vooruitbetaling vast te leggen zijn hogere aanbetalingspercentages te hanteren. Voor vluchten gelden afwijkende voorwaarden, bij annulering en/of wijziging worden de volledige kosten doorbelast. Indien er bijzondere diensten worden aangeboden zoals speciaal aangevraagde accommodaties, overtochten, huur van motorboten of zeiljachten, treintickets, lokale gidsen, entreekaarten, bezoek aan culturele- of sportevenementen of een groepsreis betreft, kunnen voor dat vervoer c.q. die bijzondere diensten en groepsreis afwijkende annuleringsbepalingen gelden. In dergelijke gevallen van afwijkende aanbetalingscondities dien je ook rekening te houden met afwijkende annuleringscondities.
- Voor boekingen gemaakt via Derde partijen / Reisdeal aanbieders gelden afwijkende voorwaarden qua aanbetaling en annuleringen. Bij bevestiging van jouw reis door Style in Travel / Style individuals B.V. dient de volledige reissom direct voldaan te worden; Tevens dien je ook rekening te houden met afwijkende annuleringscondities. Een eventueel reeds gemaakte aanbetaling via websites van Derde partijen staat los van de (aan)betaling die de touroperator na boeking vraagt. Boekingen gemaakt via Derde partijen / Reisdeal aanbieders zijn in geval van wijziging en/of annulering non refundable.
- Het restant van de reissom moet uiterlijk zes weken vóór de vertrekdag in het bezit zijn van de reisorganisator.
- Indien de overeenkomst binnen zes weken vóór de dag van vertrek tot stand komt moet terstond de gehele reissom worden voldaan .
- Indien er speciale afspraken gemaakt zijn m.b.t. de termijn van de (aan)betaling en dit termijn overschreden wordt kunnen de kosten die hieruit voortvloeien aan je worden doorbelast. Lijndienst tickets dienen veelal binnen 24 uur geprint te worden, indien wij binnen dit termijn de betaling niet ontvangen hebben zijn wij genoodzaakt de tickets opnieuw in te boeken tegen het dan geldende tarief; de meerkosten worden in dit geval aan je doorbelast wegens het in gebreke blijven van de (aan)betalingscondities.
- Als je niet tijdig heeft betaald, ontvang je een kosteloze betalingsherinnering, waarin je een termijn van veertien kalenderdagen wordt gegeven om de betaling alsnog te voldoen. Indien betaling ook dan uitblijft, wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim. Style in Travel heeft het recht om de daarvoor verschuldigde annuleringskosten in rekening te brengen. In dat geval zijn de Annuleringsbepalingen zoals in onze reisvoorwaarden geformuleerd van toepassing en worden de reeds betaalde gelden met de annuleringsgelden verrekend.

Betaalwijze:
Je kan gemakkelijk een overboeking doen op onze ABN Amro bankrekening o.v.v. jouw reserveringsnummer - factuurnummer en klantnummer. Indien je kort voor vertrek boekt dient dit te gebeuren per spoedopdracht of per internetbankieren. Wij accepteren geen creditcard of pinbetalingen. In heel uitzonderlijke gevallen kan er via PayPal betaald worden waarbij 4% aan bijkomende kosten berekend worden. Op jouw factuur vindt u tevens een betaallink om via Mollie (iDeal) uw betaling te voldoen.

Bouwactiviteiten:
Van grote en geplande bouwactiviteiten in een accommodatie worden wij van tevoren op de hoogte gesteld en hierover zullen wij u zo spoedig mogelijk informeren. Het kan voorkomen dat de lokale overheden beslissen dat aan de openbare weg wordt gewerkt of in de nabije omgeving met bouw wordt begonnen zonder enig bericht. Voor het eventuele ongerief en ongemak kunnen wij geen verantwoordelijkheid aanvaarden.

Brandveiligheid:
Het is belangrijk te weten en te realiseren dat de veiligheidsnormen in het buitenland meestal lager liggen dan die van toepassing zijn in eigen land. Wij dringen er in onze gesprekken met hotels en verhuurders op aan om aan deze normen te voldoen. Echter op de uitvoering hiervan en het toezien hierop kunnen wij geen nadere invloed uitoefenen omdat wij volledig afhankelijk zijn van de lokale wetten en normen die van toepassing zijn. Hiervoor kunnen wij geen verantwoordelijkheid aanvaarden. Maak jezelf altijd bekend met de veiligheidsregels en vluchtroutes van de accommodatie waar je verblijft.

Calamiteitenfonds:
Style Individuals B.V. (KvK nr. 34109283) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. De garantie van het Calamiteitenfonds houdt in dat je als reiziger die deelneemt aan een reis waarop de garantie van toepassing is:
- (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
- de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij je vervroegd moeten repatriëren.

Je kan de voorwaarden vinden op www.calamiteitenfonds.nl/garantieregeling. De heffing voor het Calamiteitenfonds is € 2,50 per boeking. Het Calamiteitenfonds is niet van toepassing voor reizigers die niet in Nederland wonen en/of zelf hun vlucht hebben geboekt. Voor meer informatie over het Calamiteitenfonds zie www.calamiteitenfonds.nl.

Contact:
Wij verzoeken je vriendelijk jouw mobiele telefoonnummer bij boeking, uiterlijk voor vertrek, aan ons door te geven, zodat wij je, in geval van een calamiteit, snel kunnen bereiken. Daarnaast ontvangen wij ook graag een telefoonnummer van de thuisblijvers indien wij je niet kunnen bereiken.

Creditcard & Borgsom:
Naast het meenemen van contant geld is het noodzakelijk om een creditcard mee te nemen. Zonder een geldige, international geaccepteerde, creditcard krijg je jouw huurauto niet mee of kan je jouw geboekte accommodatie niet betrekken. Het is gebruikelijk dat jouw accommodatie een waarborgsom in contanten maar meestal een kopie van jouw creditcard vraagt bij het inchecken. Voor autohuur is het noodzakelijk dat de geldige creditcard op naam van de bestuurder, tevens hoofdboeker, staat. Zorg er tevens voor dat het limiet op jouw creditcard toereikend is om de borg en eventuele uitgaven tijdens de reis te voldoen. Style in Travel aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de terugbetaling van deposito of borgsommen, al dan niet onder aftrek van inhoudingen.

Definitieve (aanvraag) Reservering:
Style in Travel is een maatwerkspecialist. Wij verzorgen reizen afgestemd op de individuele wensen van de klant. Wanneer je akkoord geeft op ons reisvoorstel, vragen wij de reis voor je aan. Indien je een reis op aanvraag boekt, is dit een definitieve boeking, tenzij wij de door u geboekte reis niet volgens boeking kunnen aanbieden. Zodra de boeking akkoord is, gelden de annuleringskosten zoals omschreven onder 'Opzegging door de reiziger (annulering)'. Wanneer een aanvraag wordt ingetrokken voordat de gehele boeking akkoord is, is Style in Travel genoodzaakt € 100,- administratiekosten door te belasten. Indien wij de door jouw geboekte reis niet conform boeking kunnen aanbieden, mag je uiteraard kosteloos van uw boeking afzien tenzij je een reisdeal heeft geboekt via derden waar afwijkende voorwaarden voor gelden . Wij attenderen je erop dat je bij boeking een definitieve overeenkomst aangaat. Je hebt, nadat je hebt geboekt, geen herroepingsrecht.

Dieetmaaltijden:
Als je aan een dieet gebonden bent, geef dit dan bij boeking aan ons door. Jouw dieet blijft echter een preferentie die wij niet kunnen garanderen. Over de uitvoering, de kwaliteit en het gehoor geven aan jouw dieetwensen kunnen wij geen verantwoordelijkheid aanvaarden. Het is handig om jouw dieet te vertalen in de landstaal en mee te nemen. Houdt je rekening met extra kosten. Deze reken je ter plaatse af met de betreffende accommodatie. Wij kunnen nimmer garanderen dat er glutenvrije (ontbijt)producten in jouw accommodatie beschikbaar zijn.

Duurzaam Toerisme/Milieu:
Duurzaam toerisme is niets anders dan reizen en rekening houden met milieu, mensen, natuur en cultuur, zodat ook aan volgende generaties aantrekkelijke bestemmingen kunnen worden aangeboden. De ANVR-reisbranche voelt zich hierbij betrokken en zet zich in voor Duurzaam Toeristisch Ondernemen (DTO). Zo voldoet ons bedrijf aan de ANVR-DTO- verplichting, waarbij de reisonderneming o.a. een daartoe opgeleide coördinator heeft aangesteld die met goed gevolg een examen heeft afgelegd. Maar duurzaam toerisme is niet alleen iets voor reisondernemingen. Je bent als vakantieganger daarbij een onmisbare schakel (zie www.anvr.nl: Duurzaam Toerisme).

Documenten & Inentingen:
De verantwoordelijkheid voor het hebben van geldige reisdocumenten (en de controle daarvan) ligt bij de reiziger zelf. Als reiziger ben je zelf verantwoordelijk om bij de betrokken autoriteiten de nodige aanvullende informatie in te winnen en om tijdig voor vertrek na te gaan of de eerder verkregen informatie intussen niet is gewijzigd. De reiziger is zelf verantwoordelijk voor het bij zich hebben van de benodigde documenten, zoals een geldig paspoort, of, waar toegestaan, een identiteitskaart en de eventueel vereiste visa, bewijzen van inentingen en vaccinaties, rijbewijs en eventuele groene kaart. Als je de reis niet (geheel) kunt maken wegens het ontbreken van enig (geldig) document, komt dat met alle daaraan verbonden gevolgen voor jouw eigen rekening. Wij als reisorganisatie kunnen geen verantwoordelijkheid aanvaarden indien het ontbreken van de gevraagde documenten/vaccinaties een negatieve invloed hebben op uw vakantie.

Bekijk voor alle bestemmingen het reisadvies en bijbehorende voorwaarden op www.wijsopreis.nl

Reis je vanuit Nederland naar het buitenland? Bekijk dan altijd eerst het reisadvies. De situatie op de plaats van bestemming kan snel veranderen. Het is daarom verstandig om altijd goed deze website in de gaten te houden. Het is nog makkelijker om de Reisapp van Buitenlandse Zaken te downloaden: www.nederlandwereldwijd.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/reis-app-buitenlandse-zaken; Op deze manier blijf je ten alle tijden op de hoogte van eventuele wijzigingen.

Excursies ter plaatse:
Lokaal te boeken excursies en/of andere ter plaatse geboekte extra's worden buiten de invloedsfeer van de Style in Travel aangeboden. Style in Travel of haar vertegenwoordiger in het buitenland publiceert en bemiddelt uit serviceoverwegingen. Plaatselijke agenten of lokale organisaties waar excursies geboekt worden zijn aansprakelijk en verantwoordelijk voor de uitvoering. Sommige risicovolle activiteiten vallen niet altijd onder de dekking van een reis- en annuleringsverzekering, controleer dit goed alvorens je de excursie onderneemt. Voor eventuele schade en/of gevolgschade door ontstane ongelukken aanvaarden wij geen verantwoordelijkheid. De lokale excursies zijn altijd onder voorbehoud van voldoende deelname, en afhankelijk van condities en seizoensinvloeden uitvoerbaar. Indien excursies bij de reis zijn inbegrepen, dan geldt dit niet voor eventuele entree- en gidsgelden, tenzij dit nadrukkelijk anders is vermeld. Bij sommige reizen zal de reisleider je voorstellen een officiële gids te bespreken. De kosten van deze gids worden over de deelnemers verdeeld.

Faciliteiten:
Per accommodatie vermelden wij alle aanwezige faciliteiten. Dit betekent echter niet dat het gebruik hiervan altijd gratis is. Zeker voor sportfaciliteiten, zoals healthclubs, sauna's, squash, golf en tennisbanen dient bijna altijd ter plaatse te worden betaald. Dit geldt ook voor kluisjes of parkeergarages. Vaak zijn bepaalde faciliteiten verpacht aan derden waardoor noch Style in Travel noch de hoteleigenaar er zeggenschap over hebben. Vermelding van faciliteiten betekent niet dat Style in Travel garandeert dat deze geopend zijn. Dit geldt voornamelijk in de winterperiode en in het voor- en naseizoen.

Feestdagen/Openingstijden:
Ook in het buitenland zijn diverse nationale, regionale en lokale feestdagen. Het is mogelijk dat gedurende jouw reis in het betreffende land een feestdag wordt gevierd en dat hierdoor faciliteiten van accommodaties, winkels, musea etc. of andere bezienswaardigheden niet voor publiek toegankelijk zijn. Ook kan er een beperkte dienstregeling gelden voor het openbaar vervoer. Wij vragen hiervoor jouw begrip en kunnen hier helaas geen aansprakelijkheid voor nemen. Op veel locaties kan ook het seizoen invloed hebben op openingstijden.

Flash Sales:
Voor boekingen gemaakt via Derde partijen / Reisdeal aanbieders (zoals TravelBird, Secret Escapes, HotelDeals, TravelDeals, Actie van de Dag, etc) gelden afwijkende voorwaarden qua aanbetaling en annuleringen. Bij bevestiging van jouw reis door Style in Travel / Style individuals B.V. dient veelal de volledige reissom direct voldaan te worden; Tevens dien je ook rekening te houden met afwijkende annuleringscondities. Een eventueel reeds gemaakte aanbetaling via websites van Derde partijen staat los van de (aan)betaling die de touroperator na boeking vraagt. Voor een boeking gemaakt via een reisbureau gelden uiteraard de normale voorwaarden tenzij anders vermeld.

Geluidsoverlast:
Indien je een accommodatie in het centrum van een stad of badplaats boekt dien je met name in het hoogseizoen rekening te houden met mogelijke geluidsoverlast. Tevens kan het voorkomen dat ventilatieapparatuur en/of airconditioners die in het (omringende) gebouw geplaatst zijn lawaai produceren. Wij hebben hierop helaas geen invloed.

Gezondheid:
De standaard van hygiëne laat in de pas ontwikkelde toeristengebieden maar ook in de al langer bekendstaande gebieden weleens te wensen over. Het is dan ook je eigen verantwoordelijkheid om hier rekening mee te houden en kritisch te zijn met datgene wat je eet en drinkt. Voor diverse bestemmingen gelden mogelijk adviezen, respectievelijk voorschriften op het gebied van de gezondheid. Voor informatie verwijzen wij je naar jouw huisarts of de GGD. Indien je regelmatig medicamenten dient te gebruiken doe je er verstandig aan een kopie van het recept bij je te hebben, in de Engelse en Latijnse taal, zodat de medicamenten bij verlies toch in het buitenland gekocht kunnen worden. Reizigers dienen te beschikken over een normale conditie en goede gezondheid. Eventuele uitzonderingen ben je volgens de ANVR-Reisvoorwaarden verplicht bij boeking te vermelden. De klimaatverandering kan ook jouw maag en darmen wat in de war brengen, neem daar goede middelen voor mee. Kijk voor meer informatie op
www.gezondopreis.nl of bel KLM Travel Clinic 0900-1091096 (ca. € 1,- p.m.).

Hotelwijzigingen:
Bij gepubliceerde reizen bestaat altijd de mogelijkheid dat in een laat stadium of zelfs tijdens de reis de noodzaak bestaat hotelwijzigingen door te voeren. Wij vragen hiervoor jouw begrip. Voor achterblijvers beschikken wij over de adressen en telefoonnummers opdat je altijd bereikbaar blijft.

Huisdieren:
Indien je een huisdier wenst mee te nemen dien je dit te allen tijde bij reservering door te geven. Het meenemen van een huisdier wordt, tenzij anders vermeld, altijd van tevoren met de geboekte accommodatie overlegd. Je dien er rekening mee te houden dat vele accommodaties huisdieren niet toelaten. Het feit dat huisdieren niet zijn toegestaan in een accommodatie biedt geen garantie dat de betreffende accommodatie huisdiervrij is. Indien kosten in rekening worden gebracht dien je die ter plaatse af te rekenen. Indien huisdieren toegelaten worden kan het zijn dat ze in bepaalde gedeeltes van de accommodatie, bijv. het restaurant of het zwembad, niet mogen komen of dat je een verder gelegen of mindere kamer krijgt toebedeeld.

Indeling kamers:
Zowel voor appartementen, bungalows, pensions en hotels geldt dat de indeling geheel willekeurig geschiedt door de verhuurder. Indien u een voorkeur (preferentie) heeft opgegeven, zal hij proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden. Garanties mag je daar echter nooit aan ontlenen.

Infrastructuur:
In veel landen is de infrastructuur (nog) niet vergelijkbaar met Nederland. Zo kan het voorkomen dat b.v. de toevoer van elektriciteit en/of water of de telefoonverbindingen enige tijd te wensen overlaten. Soms wordt de productie van warm water geleverd via zonnecollectoren (milieuvriendelijk) en is dus weersafhankelijk. Ook de kwaliteit van het wegennet is vaak minder dan wat je gewend bent. Hiervoor kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden. In openbare toiletten is soms geen toiletpapier aanwezig, een kleine voorraad in jouw handbagage kan uitkomst bieden.

Internet:
In veel accommodaties is het gebruik van (draadloos) internet (wifi) mogelijk. Voor details verwijzen wij je graag naar de beschrijving bij jouw accommodatie. Voor het (tijdelijk) niet beschikbaar zijn van internet of kosten die worden berekend, kunnen wij helaas geen aansprakelijkheid aanvaarden. Style in Travel is tevens niet aansprakelijk voor extra kosten indien de accommodatie na boeking besluit om kosten in rekening te brengen voor internet.

Juiste naam:
Je 1e officiele voornaam en je achternaam (indien je getrouwd bent, dien je jouw meisjesnaam te gebruiken), op jouw vliegticket, ferry- of treinticket dienen overeen te komen met de gegevens in jouw paspoort of op jouw ID-kaart . Indien blijkt, dat beide documenten niet gelijk zijn, kan de luchtvaart-, ferry- en/of treinmaatschappij je weigeren. Wij zijn niet voor kosten aansprakelijk voortvloeiend uit het opnieuw af moeten geven van dergelijke vervoerstickets of de gevolgen van zo'n weigering. Wij verzoeken je dan ook vriendelijk bij ontvangst van jouw factuur en/of reisdocumenten jouw naam zorgvuldig te controleren om evt. extra kosten (wijzigingskosten, her uitgifte ticket) te beperken.

Kinderkortingen:
Eventuele kinderkortingen zitten verwerkt in de reissom. Voor bungalows en appartementen geldt over het algemeen geen kinderkorting. In hotels geldt kinderkorting alleen als kinderen slapen op de kamer met twee vol betalende (de prijs bij bezetting van 2 personen is de basis voor de reissom voor vol betalende en voor de kinderkorting). Indien kinderen gratis overnachten dienen de eventuele kosten voor maaltijden, kinderbed etc. ter plaatse te worden betaald. Indien kinderkorting van toepassing is vervalt de eventuele korting voor de 3e of 4e persoon uit de prijstabel. Kinderen van 0 t/m 1 jaar hebben geen recht op een eigen zitplaats in het vliegtuig en geen recht op bagagevrijdom.

Klachten:
Mochten er zich tijdens jouw verblijf problemen omtrent de door jou geboekte diensten voordoen, dan dien je contact op te nemen met de desbetreffende lokale agent of met ons kantoor in Heerhugowaard zodat onze collega`s in overleg met je hiervoor een passende oplossing kunnen zoeken. Als de klacht na het aanspreken van alle bovenstaande personen/organisaties niet wordt opgelost, vul dan ter plaatse een klachtenformulier in en stuur dit met een begeleidende brief naar ons toe. Indien je niet ter plaatse melding maakt van eventuele klachten dan kunnen wij deze niet voor je oplossen en kan je achteraf in Nederland geen beroep doen op enige vergoeding of restitutie.

Klimaatneutraal:
Jouw reis wordt, voor zo ver dat kan, klimaatneutraal aangeboden door Style in Travel. De compensatie van het vervoer en verblijf in onze accommodaties wordt volledig door ons opgebracht. Klimaatneutraal reizen betekent dat wij niet alleen de CO2-uitstoot compenseren, maar ook de zogenaamde equivalenten, onder de verzamelnaam nox, zoals roet, stikstofuitstoot en de condens strepen die vliegtuigen in de lucht maken. Style in Travel heeft gekozen voor een samenwerking met Climate Neutral Group, dat al 15 jaar werkt aan het stimuleren van klimaatneutraal ondernemerschap en bedrijven adviseert hoe zij hun steentje daaraan kunnen bijdragen.
Kijk op www.styleintravel.nl/duurzaamheid voor meer informatie.

Kluisjes:
Bij de receptie kan je bijna altijd een kluisje huren voor jouw kostbaarheden en belangrijke papieren. Vaak heb je de beschikking over een eigen kluisje in jouw kamer/appartement. Soms wordt er een vergoeding gevraagd voor het gebruik van het kluisje. Wij raden je ten zeerste aan om altijd gebruik te maken van de beschikbare kluisjes.

Kofferservice accommodaties:
Bij accommodaties is het niet meer vanzelfsprekend dat het personeel uw bagage naar uw kamer brengt en/of haalt. Bij het wisselen van vervoersmiddelen dient u zelf voor uw bagage te zorgen.

Kosten inbegrepen/niet inbegrepen:
Niet alle kosten zijn inbegrepen. Indien wij prijzen van toeristenbelasting, resort fee, entreegelden voor parken/bezienswaardigheden , eindschoonmaak, kinderbedjes, parkeren, airco, ligstoelen/-bedden, parasols, kluisje, TV, shuttleservice, strand, (water)sporten, facultatieve excursies etc. vermelden, zijn deze onder voorbehoud van wijzigingen. Soms zijn faciliteiten als zwembad, sauna's e.d. gratis, soms niet. Als er in de beschrijving niets vermeld staat, dan was het bij publicatie niet bekend of er wel of niet voor betaald moet worden.

Last-minute:
Indien je last-minute een reis bij ons boekt, zullen wij, na betaling, ervoor zorgdragen dat je jouw reisbescheiden op tijd ontvangt. Hiervoor maken wij gebruik van diverse mogelijkheden, zoals e-tickets/vouchers die wij per mail naar je zullen versturen.

Logés:
Bewoning van een geboekte accommodatie is slechts voorbehouden aan de reiziger(s), zoals vermeld op het accommodatievoucher. Indien je logés hebt, dien je dit voor vertrek aan ons of ter plaatse te melden bij jouw reisleiding of de receptie. Voor een logé zullen extra kosten in rekening worden gebracht.

Lokale vertegenwoordiging/reisleiding:
Op alle bestemmingen werken wij samen met lokale vertegenwoordigers (lokale agenten) waar je in ieder geval met de Engelse taal terecht kunt. Alle informatie hierover ontvang je bij jouw reisbescheiden. Uiteraard kan je ons kantoor in Heerhugowaard, in noodgevallen, 24 uur per dag bereiken op telefoonnummer +31 20 428 05 55.

Mindervaliden:
Het is jouw verplichting jezelf ervan te overtuigen of een accommodatie, de transfer of een reis geschikt is voor jouw deelname. Het is voor ons niet in te schatten of deelname voor je haalbaar is. Jij en/of jouw medereiziger dient selfsupporting zijn. Indien dit niet het geval is bestaat de mogelijkheid dat de reiziger bij vertrek of gedurende de reis alsnog van deelname af moet zien. Dat brengt dan eventuele meerkosten met zich mee alsmede annuleringskosten. Het meenemen van een rolstoel of rollator dan wel een elektrische variant hiervan heeft als gevolg dat deze op het vertrekpunt achtergelaten zal moeten worden. Je bent verplicht bij boeking aan ons door te geven dat je een rolstoel of rollator wenst mee te nemen, waarna je een formulier ontvangt waarop je alle gegevens van de rolstoel of rollator dient in te vullen.

(Offerte)Voorwaarden:
Onze offertes zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid en v.w.b. de prijsstelling een momentopname. In offertes kunnen b.v. een speciale aanbieding of een vroegboekkorting verwerkt zijn, die na een bepaalde periode, of op een ander kamertype, niet meer van toepassing is. Op het moment dat je de reis wilt reserveren/aanvragen zullen wij de reissom herberekenen. Na jouw acceptatie zullen wij alle onderdelen van jouw reis reserveren en is de (aanvraag)boeking definitief; Dit betekent dat je de reis niet meer kosteloos kunt annuleren. Indien een van de accommodaties op de gewenste datum is volgeboekt, bieden wij je hiervoor een alternatief aan. De reissom zal dan aangepast worden volgens het geboden alternatief. Een en ander zal altijd in overleg geschieden.

Ongedierte:
Door een ander klimaat kan ongedierte voorkomen, dat wij hier niet gewend zijn. Veelal zijn bijvoorbeeld insecten ongevaarlijk en zij hebben meestal niets te maken met het niveau van de hygiëne. Ongemak is veelal te verhelpen door aanschaf van insecten bestrijders. Bij overlast door ongedierte adviseren wij je ten allen tijde contact met de accommodatieverschaffer op te nemen. Helaas kan Style in Travel geen enkele verantwoordelijkheid hiervoor accepteren.

Onvolkomenheden:
Het kan altijd gebeuren dat je op jouw bestemming of tijdens de reis, een tekortkoming in de uitvoering van de reisovereenkomst constateert. Mocht dit gebeuren, meldt jouw klacht dan direct aan de betrokken dienstverlener, reisleiding, chauffeur of plaatselijke vertegenwoordiging zodat men tijdig of misschien direct een oplossing kan vinden. Indien de tekortkoming of klacht toch niet naar tevredenheid kan worden opgelost, vraag dan om een schriftelijke verklaring en neem onverwijld contact op met ons hoofdkantoor. Wij staan 24 uur per dag voor je klaar! Indien je de tekortkoming vanaf jouw bestemming niet zoals omschreven heeft gemeld, kunnen wij achteraf helaas jouw klacht niet in behandeling nemen. Bewaar je van alle extra gemaakte kosten ten gevolge van de onvolkomenheid een betalingsbewijs, anders kunnen we deze niet vergoeden. Je dient jouw klacht schriftelijk en uiterlijk tot 2 maanden na jouw terugkeer in Nederland aan ons voor te leggen (via uw boekingskantoor). Een klacht die niet tijdig wordt ingediend, kan niet in behandeling worden genomen, zie artikel 12 van de ANVR-Reisvoorwaarden.

Opzegging door de reiziger (annulering):
Indien de overeenkomst door de reiziger wordt opgezegd zal de reisorganisator de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten in rekening brengen:
- bij annulering tot de 42e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
- bij annulering vanaf de 42e kalender dag (inclusief) tot de 28e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28e kalenderdag (inclusief) tot de 21e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 21e kalenderdag (inclusief) tot de 14e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14e kalenderdag (inclusief) tot de 5e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 5e kalenderdag (inclusief) tot de 3e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 90% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 3e kalenderdag (inclusief) tot op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

Indien het vervoer per lijndienst wordt uitgevoerd, bijzondere diensten worden aangeboden zoals speciaal aangevraagde accommodaties, huur van motorboten of zeiljachten, treintickets, lokale gidsen, entreekaarten, bezoek aan culturele- of sportevenementen of een groepsreis betreft, kunnen voor dat vervoer c.q. die bijzondere diensten en groepsreis afwijkende annuleringsbepalingen gelden

Voor boekingen gemaakt via Derde partijen / Reisdeal aanbieders gelden afwijkende voorwaarden qua aanbetaling en annuleringen. Bij bevestiging van jouw reis door Style in Travel / Style individuals B.V. dient de volledige reissom direct voldaan te worden; Tevens dien je ook rekening te houden met afwijkende annuleringscondities. Een eventueel reeds gemaakte aanbetaling via websites van Derde partijen staat los van de (aan)betaling die de touroperator na boeking vraagt. Boekingen gemaakt via D erde partijen / Reisdeal aanbieders zijn in geval van wijziging en/of annulering non refundable.

Indien een reis is samengesteld uit verschillende onderdelen waarop verschillende annuleringsbepalingen van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen van de toeleverancier. Uiterlijk bij de boeking zal aangegeven worden of in afwijking van bovenstaande annuleringskostenstaffel, op onderdelen van de reis specifieke annuleringsbepalingen van toepassing zijn.

Indien een reiziger uit een reisgezelschap zijn aandeel in een reisovereenkomst voor een gezamenlijk verblijf in een hotel, appartement, vakantiewoning of andere accommodatie annuleert, is hij annuleringskosten verschuldigd.

Als de grootte van het resterende gezelschap in de prijstabel voor deze accommodatie voorkomt, doet de reisorganisator aan de overblijvende reiziger(s) een bij de nieuwe groepsgrootte passend wijzigingsvoorstel voor dezelfde periode en in dezelfde accommodatie.

Voor de hiervoor bedoelde reiziger(s) wordt de reissom gewijzigd conform de prijstabel. Voor de betaling van de gewijzigde reissom zullen de normale betalingsregels gelden die een reisorganisator hanteert.

Indien het wijzigingsaanbod niet mogelijk is of niet wordt geaccepteerd, wordt de overeenkomst voor alle reizigers geannuleerd en zijn alle reizigers annuleringskosten verschuldigd.

Het totaalbedrag van annuleringskosten en gewijzigde reissommen zal de totale reissom van de oorspronkelijke reizigers niet te boven gaan. Een eventueel overschot wordt op de nieuwe reissom in mindering.

Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.

Een goede annuleringsverzekering dekt deze kosten in de meeste gevallen. Style in Travel werkt samen met Allianz Global Assistance Verzekeringen. Kijk voor meer informatie, voorwaarden en tarieven op de volgende links:
Reisverzekering: www.allianz-assistance.nl/AllianzAssist/add-single-application?tp=SIT072&prod=RV.
Annuleringsverzekering: www.allianz-assistance.nl/AllianzAssist/add-single-application?tp=SIT072&prod=AV.

Overmacht, aansprakelijkheid en beperkingen:
Wij zijn niet aansprakelijk als jouw reis niet voldoet aan de verwachtingen die je hebt, als dit wordt veroorzaakt door overmacht, daaronder begrepen onvermijdbare en buitengewone omstandigheden. Voor werkonderbrekingen, stakingen, etc. die lokaal of regionaal worden georganiseerd, kunnen wij geen verantwoordelijkheid aanvaarden indien deze een negatieve invloed hebben op jouw vakantie. In dergelijke overmacht situaties staan ook wij machteloos. Bij een pandemie of bij dreiging van een mogelijke pandemie gelden afwijkende voorwaarden. Hetzelfde geldt voor terrorisme(dreiging), natuurrampen en/of epidemieën. In overleg met onze klanten zullen wij in zulke gevallen op zoek gaan naar de best mogelijke oplossing binnen de beperkingen die er zijn.

Wij als reisorganisatie hebben t.o.v. onze reizigers een zorgplicht. Wij proberen er alles aan te doen om onze klanten een goede vakantie te bezorgen, en ook om ze op een goede manier weer thuis te krijgen. In geval van overmacht (zoals een (nieuwe) uitbraak van het Covid-19 virus) delen beide partijen, zowel klanten als de reisorganisaties, hun eigen kosten. Wij raden je aan om een goede reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten deze dekt in vele gevallen de (extra) kosten.

Het kan zijn dat door bijzondere omstandigheden(bijv. een epidemie) zowel de reis die je bij ons geboekt hebt, als ook de reis van vele anderen die bij ons geboekt hebben, niet door kan gaan, of dat die reis/reizen moeten worden afgebroken. Indien en voor zover daar financiële verplichtingen voor ons uit voortvloeien dan zullen wij die financiële verplichtingen nakomen, onverwijld nádat wij eerst hebben kunnen inventariseren aan welke personen wij welk bedragen moeten gaan terugbetalen en of wij daaraan ten aanzien van een ieder geheel en volledig kunnen voldoen en indien wij dat niet kunnen, in welke mate naar evenredigheid wij dan aan een ieder kunnen restitueren.

Parkeren:
Diverse accommodaties beschikken over parkeergelegenheid voor jouw (huur)auto. In de accommodatiebeschrijving geven wij dit ook aan. Wij kunnen echter geen exacte (c.q. bindende) informatie verstrekken met betrekking tot het bedrag dat je dient te betalen voor het gebruik van een parkeerplaats. Deze kosten worden vastgesteld door de accommodatieverschaffer en hierop hebben wij geen invloed. Dit geldt tevens voor de beschikbaarheid en de ligging van de parkeerruimte, die niet altijd in de directe omgeving van de accommodatie is en soms zelfs buiten het centrum. Parkeren geschiedt altijd op eigen risico. Ook tijdens de reizen zijn parkeerplaatsen- en parkeerkosten niet standaard inbegrepen.

Preferenties en essenties:
Mocht je speciale wensen, oftewel preferenties, hebben ten aanzien van het ge publiceerde reisaanbod, dan kan je deze bij boeking doorgeven (max. 2). Deze preferenties worden ter kennisgeving doorgegeven aan de desbetreffende leverancier en/of accommodatieverschaffer. Aan preferenties kan je daarom geen rechten ontlenen. Mocht jouw wens van essentieel belang zijn, dan dien je deze als essentie door te geven. De haalbaarheid van een essentie wordt door ons gecontroleerd en vormt een aanvullende bepaling op de reisovereenkomst. Voor een essentie moeten wij € 27 in rekening brengen. Mocht een essentie door de betrokken dienstverlener niet gehonoreerd kunnen worden, blijft een bedrag van € 14 aan administratiekosten verschuldigd.

Privacy & Persoonsgegevens:
Style in Travel hecht veel waarde aan de bescherming van jouw persoonsgegevens. Wij doen er alles aan om jouw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Style in Travel Holding B.V. houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Onze uitgebreide privacy policy vindt je op www.styleintravel.nl/privacy-policy.

Prijswijziging:
Style in Travel behoudt zich het recht voor, conform de ANVR-Reisvoorwaarden en de aanvullende reisvoorwaarden van Style in Travel, de reissom te wijzigen indien wijzigingen in de vervoerskosten, verschuldigde belastingen/heffingen of wisselkoersen hiertoe aanleiding geven.

(Fluctuerende) prijzen:
Style in Travel werkt met fluctuerende prijzen, wat betekent dat prijzen kunnen verschillen naargelang bezetting en tijdstip van boeking. Dit kan samenhangen met het verschijnen van een prijsactie/-aanbieding met een tijdelijke boekingsduur of een andere vluchtklasse. Helaas kan Style in Travel geen restitutie verlenen aan klanten die voor of na de boekingsduur van een kortstondige prijsactie/-aanbieding hebben geboekt. Op onze website vindt je alle (boekings)mogelijkheden en de meest actuele prijzen. Style in Travel behoudt zich het recht om de prijzen van elke willekeurige reis of reiselement dagelijks op de website te wijzigen.

Reisbescheiden:
Circa 2 weken voor vertrek ontvang je per e-mail de reisbescheiden met alle benodigde vouchers en informatie over jouw aanstaande vakantie. Daarnaast biedt Style in Travel de reiziger toegang tot een App waarin de reiziger praktische reisinformatie aantreft, een tijdlijn van de geplande reisonderdelen, bijbehorende vouchers en nuttige tips. Meer informatie hierover ontvang je bij jouw bevestiging.

Reisdocumenten:
Je dien zelf zorg te dragen bij vertrek, tijdens de reis en bij terugkeer in Nederland in het bezit te zijn van de benodigde (grens)documenten (ANVR-Reis-voorwaarden art. 2.5). Let je goed op dat als er zich in het door jouw te boeken gezelschap mensen bevinden, die de Nederlandse nationaliteit niet hebben er andere regels van toepassing zijn. Je bent ongeacht jouw nationaliteit te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de geldigheid van uw reisdocumenten. Zie ook het kopje Documenten & Inentingen.

Reisduur/Verzekeringen:
De reisduur staat vermeld in hele dagen. Ondanks de mogelijkheid dat u bijv. laat op de avond vertrekt en/of vroeg in de ochtend terugkeert tellen deze dagen toch mee in de totale reisduur. Dit wordt zo vermeld i.v.m. de af te sluiten reisverzekering. Wij adviseren u om een goede reisbagage-, ongevallen- en annuleringsverzekering af te sluiten. Style in Travel of uw reisbureau kan u hierbij behulpzaam zijn. Style in Travel werkt samen met Allianz Global Assistance Verzekeringen. Kijk voor meer informatie, voorwaarden en tarieven op:
Reisverzekering: www.allianz-assistance.nl/AllianzAssist/add-single-application?tp=SIT072&prod=RV.
Annuleringsverzekering: www.allianz-assistance.nl/AllianzAssist/add-single-application?tp=SIT072&prod=AV.

Reisprogramma:
Ons reisaanbod wijzigt met regelmaat. Het kan dus zijn dat er inmiddels iets is veranderd. Dit valt dan buiten onze verantwoordelijkheid (net zoals tussentijdse acties). Dit geldt ook voor het sluiten van crèches, zwembaden, sauna's, solaria en/of andere openbare gelegenheden of tussentijdse verbouwingen in de door jou geboekte accommodatie. Het kan voorkomen dat in jouw accommodatie deelname is om bijvoorbeeld een geplande activiteit (bijv. dansavond, wandeling, buffet of excursie) doorgang te laten vinden. Ook kan het voorkomen dat in voor- en naseizoen bepaalde voorzieningen, zoals bijv. het openluchtzwembad, gesloten zijn. Hiervoor aanvaarden wij geen aansprakelijkheid.

Reserveren:
Let erop dat je bij het boeken alle gegevens en kenmerken van de deelnemers meedeelt, die van belang kunnen zijn voor de reisuitvoering (ANVR-Reisvoorwaarden art. 3.1). Je dient zelf de bevestiging/factuur en de reisdocumenten op juistheid te controleren. Indien je een reis op 'aanvraag boekt', dan wordt deze beschouwd als een definitieve boeking en is de boekingsovereenkomst bindend; deze kan niet meer kosteloos worden geannuleerd. Degene die de boeking maakt dient meerderjarig te zijn. Alleen de touroperator kan de boeking na aanvaarding herroepen. De herroeping dient zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 24 uur (reizen naar Europa en Middellandse Zeelanden) resp. binnen 48 uur (reizen naar overige bestemmingen) na de dag van aanvaarding van boeking te geschieden onder opgaaf van redenen. Herroeping wegens correctie van fouten in de reissomberekening is toegestaan, zie artikel 4.3van de ANVR-Reisvoorwaarden; herroeping wegens verhoging van de reissom dient te voldoen aan de vereisten van artikel 5 van de ANVR-Reisvoorwaarden. Een telefonische reservering waarvan je direct na boeking een bevestiging per e-mail of per post heeft ontvangen, geldt als een definitieve boeking.

Reserveringskosten:
Wij berekenen € 35,00 reserveringskosten per boeking. De reserveringskosten gelden bij een boeking van maximaal 9 personen. Ben je met meer dan 9 personen, dan dien je de kosten te verdubbelen/vermenigvuldigen. Indien je de reis annuleert, komen reserveringskosten niet voor restitutie in aanmerking.

Roken:
Tijdens vliegreizen is altijd een rookverbod van kracht. In vrijwel alle accommodaties is roken ook niet toegestaan.

Rolstoel en rollator:
Het is de verplichting van de boeker zich ervan te overtuigen of een accommodatie, de transfer of een reis geschikt is voor deelname met een rolstoel of rollator. Het is voor ons niet in te schatten of deelname haalbaar is, wij adviseren je hier uiteraard graag over op basis van de ervaringen van andere gasten en onze reisleiding/chauffeurs. De gebruiker en/of medereiziger dient selfsupporting zijn. Een elektrische rolstoel/rollator of scootmobiel is in het geheel niet toegestaan. Je bent verplicht bij boeking aan ons door te geven dat je een rolstoel of rollator wenst mee te nemen, waarna je een formulier ontvangt waarop je alle gegevens van de rolstoel of rollator dient in te vullen. Indien deelname niet haalbaar blijkt en deelnemer het formulier niet heeft ingevuld, bestaat de mogelijkheid dat de reiziger bij vertrek of gedurende de reis alsnog van deelname af moet zien. Dat brengt dan eventuele meerkosten met zich mee alsmede annuleringskosten. Het meenemen van een rolstoel of rollator dan wel een elektrische variant hiervan heeft als gevolg dat deze op het vertrekpunt achtergelaten zal moeten worden.

Schoonmaak:
Hotelkamers worden meestal dagelijks schoongemaakt. Appartementen en bungalows worden over het algemeen één keer per week schoongemaakt, tenzij anders vermeld in de beschrijving. Indien de kamer volgens lokale normen niet goed is schoongemaakt, ben je verplicht dit direct bij de receptie/eigenaar te melden om hen de kans te geven dit te verhelpen. Het kan voorkomen dat er op nationale feestdagen en op zondag niet wordt schoongemaakt. Wisseling van bedlinnen vindt, zowel in hotelkamers als in appartementen en bungalows, eens per week plaats. Bij een verblijf van één week vindt er dus tijdens jouw verblijf geen wisseling van bedlinnen plaats. Bij vertrek wordt verwacht dat het appartement netjes wordt achtergelaten en dat de afwas is gedaan. Indien door welke omstandigheden ook geen eindcontrole heeft plaatsgevonden, is terugbetaling van borg achteraf niet mogelijk. Style in Travel aanvaart geen enkele aansprakelijkheid voor de terugbetaling van deposito of borgsommen, al dan niet onder aftrek van inhoudingen.

Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR):
Style Individuals B.V. (KvK nr. 34109283) is aangesloten bij SGR. Je kunt dit controleren op www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis. Voor meer informatie over de SGR zie
www.sgr.nl.

SGR bijdrage per 1 februari 2021:
Per 1 februari 2021 voert de Stichting Garantiefonds Reisgelden een deelnemersbijdrage in van EUR 5 per persoon per boeking. Dit bedrag wordt door Style in Travel bij de reiziger in rekening gebracht en afgedragen aan de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden).De reden voor het heffen van een consumentenbijdrage ligt in het toegenomen risico van het garantiefonds om alle reissommen te kunnen garanderen, nu en in de toekomst. Hoewel SGR een financieel gezond fonds is zijn de onzekerheden die samenhangen met Covid dusdanig groot dat er een groter risico is dat reisorganisaties failliet gaan. Als reiziger krijgt je in dat geval altijd jouw volledige reissom terug via de SGR. Om het fonds ook voor de toekomst te behouden is besloten een verplichte bijdrage op alle pakketreizen in rekening te brengen. Je zult deze bijdrage terugzien op het moment dat je gaat boeken via onze website, op de reisvoorstellen en op de bevestiging.

Sterrenaanduiding:
Het gebruik van sterrenaanduidingen geeft de lezer en onszelf enig houvast over de combinatie van kwaliteit en faciliteiten voor een bepaalde accommodatie. De sterrentoewijzing wordt in de regel gedaan door de lokale toeristen-/hotelorganisatie aan de hand van lokale normen en standaards van het land of de regio. Hiervoor bestaat echter geen internationale regel. Hierdoor kan een hotel met 3 sterren in het ene land sterk verschillen met een 3-sterren hotel in een ander land. Zelfs verschillen binnen een land zijn mogelijk en daardoor zijn vergelijkingen moeilijk te maken. Wij kijken altijd kritisch naar de sterren van een accommodatie en wijzigen die, indien noodzakelijk, als we menen dat aan een aantal criteria niet wordt voldaan. Indien een officiële sterrentoewijzing ontbreekt zullen onze inkopers de betreffende accommodatie zelf van een waardering voorzien. Het kan voorkomen dat in de loop van een jaar de kwaliteit en faciliteiten wijzigen, waardoor de betreffende classificatie aangepast zou moeten worden. Voor tussentijdse wijzigingen kunnen wij echter niet verantwoordelijk worden gehouden.

Stoelreservering:
In de meeste gevallen kan je online bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij een stoelreservering maken. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Meer informatie vindt je op de website van de vliegmaatschappij die jouw vlucht uitvoert.

Studio's / Appartementen / Bungalows:
De beschrijvingen van in- en exterieur kunnen in werkelijkheid afwijken van wat er in de brochure of op de website staat. Vaak zijn deze accommodaties privé-eigendom van particulieren die hun accommodatie naar eigen smaak hebben ingericht. Vaak bevinden zich in de woonkamer bedbanken. Je dient er rekening mee te houden dat deze minder comfortabel kunnen zijn dan een gewoon bed. Het zitgedeelte bestaat vaak uit banken rondom een tafel. De kitchenette bevindt zich vaak in de woonkamer en is naar plaatselijke maatstaven ingericht met een koelkast, 2 kookplaten en een beperkte keukenuitrusting.

Televisie / Radio:
Als er op jouw kamer een TV/radio aanwezig is, zijn hierop doorgaans alleen lokale, doch geen Nederlandse zenders, te ontvangen. Voor de ontvangstkwaliteit kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden. Ondanks het feit dat onze beschrijvingen van de accommodaties met de grootste zorgvuldigheid zijn samengesteld, kunnen wij niet garanderen dat er Nederlandstalige tv (BVN) aanwezig is in jouw accommodatie. Ook niet wanneer dit wel wordt vermeld in of bij de beschrijving van de accommodatie van jouw keuze. Onze accommodatieverschaffers zijn hierbij afhankelijk van of dat het bewuste signaal wordt doorgegeven door de kabelexploitant op het moment dat je in de accommodatie verblijft. Je kunt dan ook geen rechten ontlenen aan de bewuste publicaties.

Toeristenbelasting / Resort fee:
Voor sommige accommodaties dient toeristenbelasting / resort fee te worden betaald. Deze kosten dienen ter plaatse aan de accommodatieverschaffer te worden betaald. Vermelde prijzen op websites of op jouw vouchers bij de reisbescheiden zijn indicatief en onder voorbehoud van wijzigingen. Het kan voorkomen dat na publicatie van deze brochure accommodaties toeristenbelasting invoeren. Omdat deze toeristenbelasting door de plaatselijke overheid wordt ingesteld kan deze nadien worden ingevoerd of verhoogd.

Toeslagen:
We behouden ons het recht voor eventuele en niet vooraf te voorziene toeslagen van regeringen, luchthavenautoriteiten i.v.m. uitbreidingen, veiligheidsheffingen, vliegtaks, brandstoftoeslagen wegens verhoging van kerosine- en dieselprijzen en andere te introduceren belastingen en heffingen vanwege calamiteiten, oorlogen, weersomstandigheden, etc. en door te belasten aan de passagier ook indien de reissom deels of geheel is voldaan. Indien entreegelden inclusief zijn in de reissom en er vindt een tussentijdse verhoging plaats kunnen wij je die na belasten. Luchthavenbelasting, veiligheids- en brandstoftoeslag verschilt per luchthaven en/of luchtvaartmaatschappij. Indien je van een andere reisroute en/of luchtvaartmaatschappij gebruikt wilt maken, dan waarop de basisprijs is gebaseerd, zullen er andere toeslagen gelden.

Transfers:
Een transfer is vervoer van de luchthaven of het treinstation naar de door u gereserveerde accommodatie v.v. Deze transfer is niet inbegrepen in de reissom (tenzij aangegeven). Voor veel steden en plaatsen kan je bij boeking tegen betaling een transfer naar jouw accommodatie bijboeken. Indien je een rondreis verlengt, is de transfer aan het einde van de rondreis naar jouw verlengingsaccommodatie niet inbegrepen (tenzij aangegeven). Ook de transfer van jouw verlengingsaccommodatie naar het vliegveld is niet inclusief. Informeert je bij boeking naar de mogelijkheden om dit te reserveren.

(Style in)Travel App:
Style in Travel biedt de reiziger toegang tot een App waarin de reiziger praktische reisinformatie aantreft, een tijdlijn van de geplande reisonderdelen, bijbehorende vouchers en nuttige tips. Het e-mailadres van de reiziger kan worden gebruikt om deze app onder de aandacht te brengen. De persoonsgegevens welke de reiziger verstrekt en die strekken tot uitvoering van de reis worden gedeeld met derden die de techniek leveren voor het gebruik van de app en de reisdata uploaden. Op de bestemming wordt jouw locatie bepaald middels GPS. Meer informatie over de app ontvang je bij jouw bevestiging/resibescheiden.

Vergissingen:
Kennelijke fouten en vergissingen in onze brochures of op onze website binden ons niet. Wij behouden ons het recht voor deze middels errata via jouw reisagent, ons boekingskantoor of internet te wijzigen.

Vertragingen:
Helaas worden (lucht)reizigers steeds meer geconfronteerd met vertragingen. Deze ontstaan door het drukke lucht- en wegverkeer, stakingen en/of stiptheidsacties, extra veiligheidscontroles, weersomstandigheden, technische redenen, te laat gearriveerde medepassagiers, etc. Wij kunnen hiervoor geen aansprakelijkheid aanvaarden, noch voor het missen van aansluitend vervoer, afhalers en voor extra kosten. Deze gemaakte kosten zijn voor eigen rekening. Bij het in ontvangst nemen van de (vlieg)tickets accepteert u de condities van vervoer waaronder de (luchtvaart)maatschappij de reizen uitvoert. U dient zelf te zorgen dat de accommodatieverschaffer/verhuurmaatschappij/transfermaatschappij op de hoogte worden gesteld.

Verwachtingen:
Een vakantie in het buitenland betekent andere mensen en gewoonten, een andere cultuur, ander eten. Kortom: anders dan thuis. Dat is een van de aantrekkelijke kanten van vakantie, maar ook een aspect om bij uw vakantieverwachtingen rekening mee te houden. Voorkom verrassingen en bereidt je zo goed mogelijk voor door veel over jouw bestemming te lezen in reisboeken. Indien je kiest voor een eenvoudige accommodatie, kan je natuurlijk geen vijfsterrenhotel verwachten. Ook moet je rekening houden met de mogelijkheid van bouwactiviteiten in de omgeving van jouw accommodatie of op de bestemming. Seizoen verschillen kunnen de faciliteiten van de accommodatie, excursies en bezienswaardigheden, vervoersverbindingen als wel de directe omgeving beïnvloeden. In het voorseizoen of naseizoen kan dit een rol spelen. We kunnen onmogelijk de lokale situatie beoordelen omdat deze afhankelijk is van de bezettingsgraad van lokale accommodaties, regio, weersomstandigheden, etc. Eigenaren van accommodaties en overheid kunnen zonder meer wijzigingen, aanpassingen doen. Wij kunnen hiervoor geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Verzekeringen:
Wij adviseren je om een goede reisbagage-, ongevallen- en annuleringsverzekering af te sluiten. Style in Travel of jouw reisbureau kan je hierbij behulpzaam zijn. Style in Travel werkt samen met Allianz Global Assistance Verzekeringen. Kijk voor meer informatie, voorwaarden en tarieven op:
Reisverzekering: www.allianz-assistance.nl/AllianzAssist/add-single-application?tp=SIT072&prod=RV.
Annuleringsverzekering: www.allianz-assistance.nl/AllianzAssist/add-single-application?tp=SIT072&prod=AV.

Verzorging:
Voor de accommodaties kunnen de volgende maaltijdregelingen gelden: Logies: alleen overnachting is inbegrepen; Logies en ontbijt: overnachting en ontbijt zijn inbegrepen; Halfpension: overnachting, ontbijt en diner zijn inbegrepen (ingaande vanaf het diner op de 1e t/m het ontbijt op de laatste dag); Volpension: overnachting, ontbijt, lunch en diner zijn inbegrepen (vanaf het diner op de 1e t/m de lunch op de laatste dag); All Inclusive: gelijk aan volpension, maar gedurende bepaalde uren zijn tevens drankjes inbegrepen (zie beschrijving). Je dient er rekening mee te houden dat voor het ontbijt in andere landen vaak andere maatstaven gelden. Accommodatieverschaffers kunnen de maaltijdservice van buffetservice naar tafelbediening of omgekeerd wijzigen. À la carte maaltijden zijn nooit in de prijs inbegrepen; er is altijd sprake van standaard buffet of menumaaltijden. In veel landen is het aanbod of de diversiteit van groente, vlees of fruit bij de maaltijd beperkt en hanteert men hiervoor andere normen dan wij gewend zijn. Sommige reizen hebben een afwijkende maaltijdverzorging, die vindt je dan terug in de prijstabel. Het kan mogelijk zijn dat door omstandigheden, zoals vroege en/of late vertrektijden, vertraging etc., je helaas geen gebruik kunt maken van de maaltijd(en) op uw eerste en/of laatste dag. Style in Travel kan hiervoor helaas geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Vluchtinformatie:
Wij maken je erop attent dat als gevolg van luchtvaartallianties een bepaalde vlucht door een andere dan de genoemde luchtvaartmaatschappij kan worden uitgevoerd. Bij boeking worden over het algemeen de geplande indicatieve vluchttijden vermeld. Deze tijden zijn echter altijd onder voorbehoud van wijzigingen. De definitieve tijden vindt je in jouw ticket. Je dient minimaal 2,5 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn, bij reizen buiten Europa zelfs 3 uur van te voren . Te late aankomst (ook buiten uw schuld zoals file, treinvertraging, autopech etc.) op de luchthaven kan uitsluiting van jouw vlucht betekenen. Alle daaruit voortvloeiende kosten (b.v. alternatief vervoer) zijn voor eigen rekening. Het 'missen' van het vliegtuig geeft geen recht op enige restitutie. Tot op de dag van vertrek kaunnen onvoorziene omstandigheden ertoe bijdragen dat zowel de luchtvaartmaatschappij (vaak een partnermaatschappij middels zogenaamd 'codesharing'), als ook het type toestel, de route, de luchthaven of de tijd alsnog wijzigen. Style in Travel kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. De aangekondigde beperkingen voor het vliegverkeer kunnen leiden tot veranderingen in de plaats (luchthaven), vluchtdagen, vertrek- en aankomsttijden alsmede tot aanpassingen in de reissommen. Indien overheden besluiten tot een verhoging van de luchthavenbelasting zijn wij genoodzaakt deze aan je door te berekenen.

Voorboekingen:
Style in Travel biedt een groot aantal accommodaties aan die zeer geliefd zijn en waar onze klanten graag jaarlijks terugkeren. Uiteraard kan je een voorboeking insturen, voordat de nieuwe brochure of webpublicatie verschijnt. Een voorboeking geeft echter geen garantie dat de gevraagde reis en/of reisdatum ook aangeboden zal worden. Je ontvangt in de regel, kort voordat de brochure of de publicatie op onze website verschijnt een aanbieding voor een reis die zoveel mogelijk voldoet aan jouw wensen.

Voordeelkamer:
De accommodatieverschaffer stelt een zeer beperkt aantal kamers ter beschikking voor een interessant lagere prijs. In de meeste gevallen is dit dezelfde kamer als het normaal geprijsde aanbod. In een enkel geval wordt je ter plaatse een bijvoorbeeld iets kleinere kamer of een kamer met minder uitzicht toebedeeld.

Waarborgsom:
In veel accommodaties ben je verplicht bij aankomst een waarborgsom te betalen (soms alleen per creditcard mogelijk). Deze wordt aan je terugbetaald bij vertrek, nadat de eindcontrole heeft plaatsgevonden (zie je er derhalve op toe, dat deze controle plaatsvindt voor vertrek). Indien je een schadevergoeding dient te betalen, vraag dan om een kwitantie, zodat je dit bedrag eventueel op jouw verzekering kunt verhalen. In een enkel geval wordt de waarborgsom na vertrek door de accommodatiehouder teruggestort op jouw bank- of girorekening. Je bent zelf verantwoordelijk voor eventuele niet terugbetaling van de borg. Bij een dispuut kunnen wij niet bemiddelen en aanvaarden hiervoor geen aansprakelijkheid. Dit is een zaak tussen jou en de accommodatieverschaffer.

Websites:
Wij refereren in onze brochure en op onze website regelmatig naar andere websites waar meer informatie op te vragen is. Voor de inhoud hiervan aanvaarden wij geen aansprakelijkheid en aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

www.wijsopreis.nl:
De informatie die je op www.wijsopreis.nl vindt, is bedoeld om de Nederlandse reiziger te informeren over veiligheidsrisico's in het buitenland. Daarnaast vind je hier informatie over wat het ministerie van Buitenlandse Zaken wel en niet voor je kan betekenen wanneer je in het buitenland in de problemen komt. Buitenlandse Zaken wil je wijzen op het belang van een goede voorbereiding.

Wijzigingen en in -de-plaats stelling:
De voorwaarden voor wijzigingen en in-de-plaats stelling door de reiziger vind je in de ANVR-Reisvoorwaarden (artikel 8). Wijzigingen zijn in principe mogelijk zijn tot 28 dagen voor vertrek ad € 50,- per boeking. Daarnaast worden de eventuele kosten van betrokken dienstverleners in rekening gebracht. Voor lijndienstvluchten, autohuur en sommige andere reisonderdelen kunnen afwijkende voorwaarden gelden, waardoor wijziging niet meer mogelijk is, er dient dan een nieuwe boeking gemaakt te worden. Zo gelden voor lijndiensten afwijkende voorwaarden; na het printen van het vliegticket worden altijd 100% annulerings- of wijzigingskosten in rekening gebracht. Tevens kan bij veel luchtvaartmaatschappijen geen in-de-plaats stelling worden doorgevoerd. Dit staat gelijk aan een annulering en zal als zodanig behandeld worden.

Zwembaden:
Vele hotels en appartementen beschikken over een zwembad. Uit hygiënische gronden en in overeenstemming met de lokale normen en regels moeten deze regelmatig worden schoongemaakt, het water moet worden ververst en er moet onderhoud aan de installatie plaatsvinden. Uiteraard wordt geprobeerd het niet beschikbaar zijn van deze faciliteiten te beperken. Als er groot onderhoud nodig is, worden we hiervan op de hoogte gesteld en wordt als alternatief veelal het aanbod gedaan gebruikte maken van de faciliteiten van een naburig gelegen hotel/appartement. Voor de nadelige gevolgen hiervan kunnen we geen verantwoordelijkheid aanvaarden, indien de overlast zich slechts beperkt. Ook kunnen we geen invloed hebben op de watertemperatuur. Door het vele gebruik van zwembaden kan het voorkomen dat ondanks alle voorzorgen en maatregelen van hygiëne dat in het water bacteriën aanwezig zijn die diarree kunnen veroorzaken. Het verdient aanbeveling om hiervoor bij de apotheek om tabletten te vragen. Wij aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid. Het kan voorkomen dat je alleen met een badmuts en/of bepaalde badkleding gebruik mag maken van het zwembad. Ook kan het voorkomen dat in voor- en naseizoen -zonder dat wij daarover in kennis zijn gesteld- openluchtzwembaden gesloten zijn. Hiervoor aanvaarden wij geen aansprakelijkheid.

Op al onze reizen zijn dan ook de aangeboden onder het beding dat de ANVR-Consumentenvoorwaarden aangevuld met de (aanvulllende)touroperator reisvoorwaarden van Style in Travel.

Cazebonne

Style individuals B.V.
Gildestraat 1
1704 AG Heerhugowaard
NEDERLAND
Tel. 072 511 61 11
Email. info@cazebonne.nl

ANVR nr: 02022
SGR nr: 02609

Kamer van Koophandel nr. 34109283
BTW nr. NL8076.24.500.B.01.

Als u naar aanleiding van ons Privacy Statement nog vragen of opmerkingen heeft, neemt u dan contact met ons op!

©2023 Cazebonne | Style in Travel - All Rights Reserved | Reizen voor wijn- en fijnproevers