"Finesserijk, complex met een elegante afdronk:
als Wenen een wijn zou zijn, dan zou je er nooit genoeg van krijgen."

Proef wat Wenen lekker maakt

Onze local Margit: “Je zult niet de eerste zijn en zeker niet de laatste die ik ga verrassen met mijn stad. Natuurlijk voer ik je langs alle pracht en praal van de romantiek die je suikerzoet omarmt. Ik laat je letterlijk en figuurlijk smullen van historisch Wenen. Maar… ik laat je ook je vingers aflikken bij het Wenen van vandaag: where wine meets design!”

De ingrediënten:

• Twee nachten in een sfeervol boetiekhotel, heel centraal in Wenen
  • Twee heerlijke ontbijtjes
  • Mooi 3 gangen diner met wijn, water en koffie
  • Fietstocht met gids door Wenen
  • Verfijnd 4 gangen diner met harmoniërende wijnen in stijlvol restaurant
  • Lijst met culinaire adressen van Margit

De beleving:
Wenen is hard bezig de harten van velen te veroveren. Deze rijke stad combineert op onovertroffen manier prachtige oude gebouwen met moderne architectuur en design. En geeft op heerlijke wijze invulling aan de eer de enige wijnhoofdstad van de wereld te zijn.

Dag 1
Midden in het centrum, in een rustig zijstraatje van de bekende winkelstraat Mariahilferstraβe ligt dit moderne 4-sterren boetiekhotel, waar je in de middag verwacht wordt. Het is stijlvol ingericht, met een royale lobby, een kleine binnentuin, ontbijtrestaurant en een parkeergarage (tegen betaling). De kamers zijn modern en van alle faciliteiten voorzien.
Voor de eerste avond hebben we een restaurant geselecteerd met het motto dat iedereen hier lekker kan eten. Een uitdaging! Alle gerechten worden van verse ingrediënten gemaakt, van de hoogste kwaliteit en veelal van regionale boeren en producenten. Er wordt een mooi 3-gangen menu geserveerd met wijn, water en koffie.

Dag 2
Het overheerlijke ontbijt is de allerbeste reden om op te staan en met een voldaan gevoel de ook ontwaakte binnenstad te ontdekken om super te shoppen. Maar eerst hebben we een fietstocht voor je geregeld met local. (Voor Nederlandstalige boekingen geldt een minimum van 6 deelnemers en deze zijn alleen boekbaar van donderdag t/m zaterdag, op andere dagen en bij minder personen kan het zijn dat de tour Engelstalig is.) Heel rustig fiets je langs een aantal highlights maar natuurlijk laat de gids je ook minder bekende dingen zien. In 3 uur heb je een hele goede indruk van de stad. Daarna heb je alle tijd om te lunchen. Wat dacht je van een kleine wijnbar met wat antipasti en een lekker glas Oostenrijkse wijn. Of in het moderne café in het zinnenprikkelende museum voor toegepaste kunst.

Vanavond ben je welkom in een restaurant dat de sfeer van de sixties met moderne, stedelijke verfijndheid combineert. Heel mooi gedaan. Thomas Hahn staat aan het roer van dit restaurant waar heel goed wordt gekookt. Er kunnen zo’n zeventig gasten tegelijk dineren maar door de knusse inrichting en attente bediening voelt het allemaal heel intiem.

Dag 3
Ook vanochtend geniet je van het ontbijt en afhankelijk van het tijdstip van je terugreis ook nog lekker van deze heerlijke stad.

De prijs voor deze driedaagse stedenreis is gebaseerd op een 2-persoons kamer en bedraagt, afhankelijk van de periode, ± € 435,- per persoon.
Ter plaatse wordt toeristenbelasting berekend.

ERVARINGEN VAN ANDEREN

Deel je ervaring met ons

Geef een reactie

• Corlique

Het was heerlijk in Wenen! Het hotel heel bijzonder door de aparte kunst en inrichting, het ontbijt fantastisch! Smaakvol en sfeervol, een genot om er ’s ochtends aan te schuiven vooral ook door de gastvrouwen die heel behulpzaam en enorm vriendelijk waren. De restaurants die jullie geboekt hadden waren divers en daardoor ook een aanvulling op ons verblijf. En het weer was zo enorm zomers, hoewel jullie daar niet voor gezorgd hebben;-)! Achteraf vonden we het heel spijtig dat de wijnproeverij er niet meer in zat. Door alle drukte vooraf heb ik dat niet gezien en eigenlijk verheugden wij ons daar enorm op. Helaas.
    De fietstocht in het begin van ons verblijf was goed gepland, zodat we daarna alles lopend prima wisten te vinden. Wij waren bijzonder onder de indruk van het moderne Wenen, MQW MuseumsQuartier met het Leopold museum, het Mumok (museum moderne kunst) en de grote blauwe MQmöbel op het plein waar iedereen lekker in kan liggen, zitten, met elkaar praten, etc. Kortom, relaxte sfeer!
    We vroegen ons af waar Sissi eigenlijk begraven lag en kwamen uiteindelijk in de keizerlijke grafkelder in de Kapuzinerkerk waar we tussen kleine, grote, kolossale en eenvoudige tombes de leden van de Habsburgers terug vonden. Indrukwekkend, vooral ook omdat er bijna geen toeristen waren.
    Om de hoek van ons hotel bezochten we nog een atelier van Elena Mildner aan de Burggasse. Zij maakt museale werkstukken met skaters die met hun skateborden over linnen gaan waardoor patronen ontstaan, die vooral zeer kleurrijk zijn. Haar werk gaat de hele wereld over en is ook door musea aangekocht. We hebben uitgebreid met haar gesproken, heel bijzonder.
    Vier dagen waren niet lang maar lang genoeg om de stad te ervaren zodat we iedereen kunnen vertellen dat Wenen vooral een moderne stad is die bruist en borrelt en niet alleen van de geschiedenis maar ook van het lekkere eten, de wijnen, de jeugd en de moderne kunst!